بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در شیراز برگزار شد
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» در شیراز برگزار شد

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس این استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ صبح روز چهارشنبه ۶ آذر ماه مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر […]

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ صبح روز چهارشنبه ۶ آذر ماه مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس استان فارس و دبیرستان متوسطه دوم دخترانه شهیدان پژمان در شیراز به عنوان مدرسه هدف، برگزار شد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان با این پدیده و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن عنوان کرد و افزود: پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری مدرسه ۲ موضوع مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

حسین درویشی اظهار کرد: با برگزاری این‌گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی ازجمله زلزله افزایش می‌یابد.
رئیس جمعیت هلال احمر شیراز نیز با اشاره به برگزاری این مانور بیان کرد: قبل از برگزاری مانور، تمامی کادر آموزشی، معلمان و دانش آموزان و همچنین افراد محله آموزش های امداد و کمک های اولیه و پناهگیری را فرا گرفتند و بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی توسط خود دانش آموزان برگزار گردید.

محمدجواد رشیدی آموزش دوره‌های امداد و نجات را از راه‌های اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله عنوان کرد و افزود: دانش آموزان درطول سال آموزش‌های مختلف ازجمله خروج اضطراری و پناهگیری را فرا می‌گیرند و طبق توصیه مسئولان مدارس به اعضای خانواده نیز آموزش می‌دهند.

رشیدی با بیان این‌که بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس به‌صورت نمادین با حضور دستگاه‌های امدادی در دبیرستان متوسطه دوم دخترانه شهیدان پژمان شیراز برگزار شد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی،‌ مرکز اورژانس ۱۱۵،‌ آب و فاضلاب، برق، گاز، هلال‌احمر و شهرداری از جمله سازمان‌های حاضر در این برنامه بودند.

وی خاطرنشان کرد: معاون عمرانی استانداری، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس و فرماندار، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، معاون عمرانی فرمانداری، معاون اجرایی شهردار، معاون عملیات نیروی انتظامی شیراز و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی شیراز حضور داشتند.