برگزاری دومین مرحله دوره آموزشی تربیت مربی امداد و کمک های اولیه در شیراز
برگزاری دومین مرحله دوره آموزشی تربیت مربی امداد و کمک های اولیه در شیراز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد: دومین مرحله از دوره آموزشی تربیت مربی امداد و کمک های اولیه در فارس با حضور ۳۸ امدادگر و نجاتگر از شعب جمعیت هلال احمر فارس به مدت شش روز در شیراز برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر […]

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد: دومین مرحله از دوره آموزشی تربیت مربی امداد و کمک های اولیه در فارس با حضور ۳۸ امدادگر و نجاتگر از شعب جمعیت هلال احمر فارس به مدت شش روز در شیراز برگزار شد.


به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ حسین درویشی با اشاره به تقاضای مکرر متقاضیان مربی‏گری و پیگیری‏های جمعیت‌های هلال احمر برای رفع مشکل کمبود مربیان کمک‌های اولیه، اظهار کرد: با توجه به تدوین دستورالعمل جامع برگزاری این دوره به صورت هماهنگ و استاندارد، فرصت مناسبی برای کاهش مشکل کمبود مربیان تا حدودی مرتفع شد.
درویشی گفت: مربیان به عنوان سرلوحه جمعیت هلال احمر در کلاس ها حضور دارند و باید هم از نظر رفتار و کردار و هم از نظر علمی برای داوطلبان الگو باشند.
وی تاکید کرد: در تمامی دوره های امداد و کمک های اولیه باید مسئولین امداد و نجات شعب نسبت به تشریح فعالیت های هلال احمر برای جذب داوطلب اقدام نمایند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان فارس نیز با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی امداد و کمک های اولیه در جمعیت هلال احمر فارس گفت: در این دوره آموزشی ۱۱۵ نفر نام نویسی کردند و ۷۷ نفر توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند.
طیب طاهرزاده اضافه کرد: در آزمون ورودی از بین ۱۱۵ شرکت کننده ۷۷ نفر پذیرفته شدند که ۳۹ نفر در دوره قبل و ۳۸ نفر دیگر در دوره بعدی کلاس ها شرکت داشتند.
طاهرزاده روش تدریس، اسکان اضطراری و چادرزنی، آشنایی با اندام ها و دستگاه های مختلف بدن، آتل بندی، فیکس کردن مصدوم، انواع پانسمان و بانداژ، انواع حمل مصدوم، تجهیزات آمبولانس، آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی، فوریت های پزشکی، نحوه پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، فوریت های زنان و زایمان، فارماکولوژی و … را از جمله سرفصل های علمی و عملی تدریس شده در این دوره بیان کرد.