فرمانده سپاه بقیه الله شیراز:‌ تنها راه نجات کشور، تفکر بسیجی است
فرمانده سپاه بقیه الله شیراز:‌ تنها راه نجات کشور، تفکر بسیجی است

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط گذشته، حال و آینده کشور، تنها راه نجات کشور، حرکت حول مدار تفکر بسیجی است، گفت: اگر آحاد جامعه و مسئولان بتوانند عنصر گران قیمت تفکر بسیجی را در وجود خود نهادینه کنند، قطعا پیروزی‌های مکرری حاصل خواهد شد. سرهنگ دوم پاسدار […]

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط گذشته، حال و آینده کشور، تنها راه نجات کشور، حرکت حول مدار تفکر بسیجی است، گفت: اگر آحاد جامعه و مسئولان بتوانند عنصر گران قیمت تفکر بسیجی را در وجود خود نهادینه کنند، قطعا پیروزی‌های مکرری حاصل خواهد شد.

سرهنگ دوم پاسدار مجید علی‌پور یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره فرمایش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج اظهارداشت: پنجم آذرماه ۱۳۵۸ که فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی صادر شد، حضور بسیج در تامین امنیت شهرها و پرکردن جبهه برای مقابله با دشمن بعثی یک حضور چشمگیر و موثر بود.
وی ادامه داد: امروز به اعتراف دوست و دشمن، اگر ایجاد بسیج در آن شرایط حساس اتفاق نمی‌افتاد سرنوشت جنگ تحمیلی به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز گفت: پس از جنگ تحمیلی دیدگاه‌های مختلف در مورد ادامه فعالیت بسیج ارایه شد، برخی معتقد بودند ماموریت بسیج با پایان جنگ تمام شده است، برخی می‌گفتند حال که جنگ تمام شده است بسیج باید بسته شود، برخی نیز معتقد بودند بسیج را محصور در پادگان‌ها و سپاه کنیم اما امام راحل با صدور یک پیام تاریخی بر ادامه فعالیت بسیج در حوزه مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کردند، امام به وضوح دیدند دشمنی که در جنگ سخت به اهداف خود نرسیده است رویکردش به سمت مسایل فرهنگی آمده است.
علی‌‍پور با اشاره به فرمایش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد تفکر بسیجی بیان کرد: صرفا کسی که در بسیج نام‌نویسی و کارت بسیج دریافت می‌کند را نمی‌توان دارای تفکر بسیجی دانست چرا که پایه تفکر بسیجی، احساس مسئولیت نسبت به خود، خانواده، جامعه و بشریت همراه با داشتن بصیرت است.
وی بسیج را بی‌بدیل و منحصر به فرد دانست و اظهارکرد: امروز بسیاری از کشورها در دکترین دفاعی و نظامی خود تمایل دارند نقش مردم را در حل مسایل و مشکلات برجسته کنند چرا که یکی از مولفه‌های هر جامعه مشارکت مردم در تمام امور است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز گفت: بسیج نمونه‌ای در جایی ندارد چرا که بسیج در کشور ما تشکیلاتی با ویژگی‌های مبتنی بر آموزه‌های تشیع و اسلام ناب، جهادی بودن در تمام عرصه ها، فراگیر بودن، پویایی و شادابی، انعطاف پذیری است.
سرهنگ علی‌‍پور افزود: امروز شاهد هستیم به رغم همه اراده دنیای استکبار در کم کردن اثر نطام جمهوری اسلامی ایران، تفکر بسیجی در بسیاری از کشورها صادر شده و در یمن، عراق و سوریه ایجاد تفکر بسیجی بود که باعث شد در برابر جبهه استکبار بایستند و پیروز شوند.
وی ادامه داد: کارنامه بسیج را در ۴۱ سال گذشته یک کارنامه بسیار موفق می‌دانیم، بسیج در تربیت نسل‌ها، ایجاد امنیت پایدار مردمی، کمک به رفع محرومیت‌ها، کمک به مقابله با توطئه‌های دشمن و کمک به احیای سبک‌های زندگی ایرانی-اسلامی موفق عمل کرده است.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز گفت: رویکرد که بسیج به دنبال آن است کمک‌رسانی و خدمت رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف است؛ امروز افتخار می‌کنیم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
سرهنگ علی‌پور افزود: امام راحل فرمودند بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و همین اساس در بسیج تلاش می‌کنیم بتوانیم مسایل و مشکلات را احصا و در جهت حل آن گام برداریم.

برگزاری بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه هفته بسیج در شیراز
وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج پیش‌بینی شده که اجرای این برنامه‌ها از ۳۰ آبان‌ماه در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج آغاز شده و تا پایان‌ هفته جاری ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز گفت: از مجموع بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه‌، ۱۲۰ برنامه جزو برنامه‌های شاخص است که فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی، سلسله نشست‌های بصیرتی،معرفتی، تربیتی و آموزشی با موضوعات مختلف، اعزام تیم‌های پزشکی به روستاها و محلات کم برخوردار، مسابقات کتابخوانی، یادواره شهدای بسیج، برپایی میزخدمت در محلات با همکاری بسیج ادارات، سرکشی از خانواده شهدا و طرح زکات دانایی ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار را شامل می‌شود.
علی‌پور افزود: همچنین برگزاری اردوهای جهادی جزو برنامه‌های هفته بسیج است که به طور کل اردوهای جهادی در پرنامه‌های ثابت بسیج قرار دارد و توانسته‌ایم گروه های جهادی بی شماری را سازماندهی کنیم که در محلات و مساجد مشکلات مردم‌را احصا و اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: سرکشی از خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا در شهرستان شیراز،اهدای جهیزیه به خانواده‌های نیازمند، ارسال کمک‌های مردمی به ارزش ۷۰ میلیون تومان به سیل زدگان و برگزاری تجمع هماهنگ و سراسری بسیجیان در ورزشگاه‌ شهید دستغیب شیراز همزمان با پنجم آذرماه سالروز تاسیس بسیج از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شیراز است.

بیست و نهم آبان تا پنجم آذر، هفته بسیج است.