شکست طرح مزرعه تا سفره در استان فارس/بی کفایتی و ضعف مدیریت در جهادکشاورزی فارس
شکست طرح مزرعه تا سفره در استان فارس/بی کفایتی و ضعف مدیریت در جهادکشاورزی فارس

به گزارش پگاه خبر؛با دستور رئیس جمهور، کلیه اختیارات نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شد تا فرماندهی واحد آرامش را به بازار باز گرداند. در استان فارس نیز بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این […]

به گزارش پگاه خبر؛با دستور رئیس جمهور، کلیه اختیارات نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شد تا فرماندهی واحد آرامش را به بازار باز گرداند.
در استان فارس نیز بازاررسانی و نظارت بر توزیع که پیش از این به دلیل عدم اجرای قانون انتزاع در سال ۹۳ و لغو این قانون در سال ۹۸، برعهده وزارت صمت بود از ابتدای دولت سیزدهم رسما به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.
هدف از واگذاری تمام اختیارات از مزرعه تا سفره به وزارت جهاد کشاورزی، زنجیره تولید تا سفره با یک فرمانده واحد برای آن بود که وزارت جهاد کار خود را پیش برد و باعث ایجاد آرامش در بازار شود.
برای تقویت بازرسی و نظارت بر بازار ۶۲۸ نفر از نیروهای بازرسی صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده که در شیراز و فارس از این تعداد اطلاع دقیقی موجود نیست اما آنچه مسلم است طبق اعلام صمت و کشاورزی فرآیند بازرسی و نظارت به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است .
مع الاسف علیرغم گذشت دوماه از تغییر در مدیریت کشاورزی استان فارس و پس از پایان مدت مسولیت انتقالی مسول حراست وزارتخانه در فارس این سازمان در وضعیتی نامناسب به سر می برد .

گرانی و عدم رعایت قیمتها بدلیل ضعف در نظارتها از یکسو و شنیده هایی حاکی از شراکت و سهامداری برخی کارکنان جهاد کشاورزی فارس در مرغداری ها و نظام تولید محصولات غذایی ،ضعف مدیریت و فقدان روحیه جهادی موجب شکست طرح مزرعه تا سفره در استان پهناور فارس است .

دهقانپور رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی با حضور کوتاه مدت خود نشان داده است مرد میدان مدیریت تشکیلات عظیم جهاد کشاورزی در قطب تولیدی کشاورزی ،دامپروری مرغداری ،مرکبات و باغات و امور اراضی و بخش های وسیع این سازمان نیست .
با گذشت مدت دوماه از مسولیت هنوز دهقانپور نتوانسته است یک دهم مدیریت دکتر قاسمی رییس اسبق کشاورزی فارس را پر کند و

بنظر می رسد پذیرش اشتباه در برخی انتصابات و تغییر زودهنگام در کشاورزی فارس به مراتب بهتر از دفاع و اصرار بر حضور فردی ضعیف در مدیریت سازمان استراتژیک کشاورزی است .

امید که قرارگاه امنیت غذایی کشور که هر روز صبح رأس ساعت ۶:۳۰ در تمام کشور بازار را به صورت منظم رصد می کند به یکی از عوامل اصلی گرانی ها در شیراز و فارس توجه نمایند .

ابراهیم عباسی روزنامه نگار،فعال اجتماعی،پژوهشگر

انتهای پیام/

شکست طرح مزرعه