مسیر انقلاب اسلامی از اعتماد و تبعیت از ولی‌‌فقیه ترسیم شده است
مسیر انقلاب اسلامی از اعتماد و تبعیت از ولی‌‌فقیه ترسیم شده است

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توبه یکی از مقاماتی است که در رسیدن به معنویت وجود دارد اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه باید از مسیر خداوند و اهل بیت(ع) باشد دیگر مسیرها از جمله مسیرهایی که عرفان‌های کاذب بیان می‌کنند اشتباه است. وی با […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توبه یکی از مقاماتی است که در رسیدن به معنویت وجود دارد اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه باید از مسیر خداوند و اهل بیت(ع) باشد دیگر مسیرها از جمله مسیرهایی که عرفان‌های کاذب بیان می‌کنند اشتباه است.
وی با بیان اینکه معنویت عبارت‌های امام سجاد(ع) و سخن دیگر ائمه(ع) است گفت: جز خداوند و اهل بیت(ع) راه دیگری نیست و ما نیز راهی جز آنجا بلد نیستیم.
امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر رعایت تقوا افزود: باید همه ما تلاش کنیم که احکام خدا را یاد بگیریم و سعادت دنیا و آخرت ما در اجرای این احکام است.
دژکام با اشاره به تشییع شهدا در ایام فاطمیه و تسلیت به خانواده آنها بیان کرد: اگر مسیر زندگی را مانند شهدا تنظیم کنیم می‌توانیم به عاقبت به‌خیری امیدوار باشیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به فرازی از  نهج‌البلاغه عنوان کرد: اگر امروز از خداباوری و اسلام و مسلمانی نامی است به برکت خون شهدا و امام راحل است و اگر آنها نایستاده بودند از هیچ یک از این مفاهیم خبری نبود.
وی با بیان اینکه شهدا مسیر تاریخ جهان را عوض کردند عنوان کرد: برخی اهداف انقلاب اسلامی را به چند مسئله مادی گره می‌زنند و می‌گویند انقلاب اسلامی به اهدافش نرسیده، هدف اصلی این بود که خداباوری را به دنیا برگردانیم و خودشان نیز به این موضوع اعتراف کردند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرکتی که شهدا شروع کردند باید قدردان باشیم تصریح کرد: این شهدا از همه چیز خود گذشتند، فقط برای خدا رفتند و خدا هم در دنیا و آخرت عزیزشان کرد؛ امیرالمومنین ۶ ویژگی برای شهدا ذکر کرده که ششمین ویژگی این است که اعتماد کردن به رهبر خودشان و تبعیت کردند تا به هدف رسیدند.
دژکام با اشاره به مشکلات موجود گفت: راه حلش این است که ما هم اعتماد کنیم به رهبرمان و تبعیت کنیم و راهی جز این نداریم. ۸ سالی که در دولت قبل گذشت رهبر مرتب تاکید کرد تولید داخل را بالا ببرید و امید به شرق و غرب نبندید اما آقایان این فرمایش رهبری را قبول نداشتند.
وی با بیان اینکه حضور شهدا امروز در میان ما حرف دارد، افزود: مسیر انقلاب اسلامی از اعتماد و تبعیت از ولی‌‌فقیه ترسیم شده است اگر درباره اقتصاد مقاومتی یا سیاست‌های کلی رهبری کاری نشده چون دولت‌ها می‌ترسند. ما مجلس و دولت نترس و شجاع می‌خواهیم، از رای نگرفتن نترسیم کار درست را انجام دهیم ولو اینکه رای نیاوریم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسیر شهدا آخرش سربلندی است تصریح کرد: مسئولان اجرایی که در دستگاه‌های مختلف هستند، این مسیر را پیش بروند و نتیجه کار را به خدا بسپارند. گاهی مسیر سخت می‌شود اما این سختی نتیجه آسان و خوبی دارد.
دژکام با بیان اینکه هم مطالبه می‌کنیم هم اعتماد داریم به قوای سه‌گانه و آنها هم بهترین تصمیم را انجام دهند، افزود: همه باید دعا و حمایت کنیم تا موفق شوند و بهترین خدمات را انجام و عزت کشور را افزایش دهند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مسیر انقلاب اسلامی