اوز اولین شهر خلاق حوزه کتاب و کتابخوانی  معرفی شد
اوز اولین شهر خلاق حوزه کتاب و کتابخوانی  معرفی شد

اوز پایتخت کتاب نشد اما به تعهد خود عمل کرد.

به گزارش پگاه خبر؛ریحانه حسینی، رئیس انجمن کتاب شهرستان اوز در پی برتری شهر اوز در جشنواره پایتختی کتاب ایران در یادداشتی نوشت:
در حالی که دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ عازم تهران برای شرکت در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران شدیم، انتظار داشتیم نام اوز بر سکوی سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت کتاب بدرخشد.
اما انگار سرنوشت جور دیگری رقم خورد و سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد و اوز از میان ۱۹۲ شهر در سراسر ایران برای سومین بار به عنوان اولین شهر خلاق حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شد.
دبیرخانه دائمی پایتخت کتاب اوز از سال ۱۳۹۵ در خانه فرهنگ( سرای زرنگار) افتتاح شد. پس از آن فعالیت ها را جدی تر در مجموعه شهری دنبال کردیم. این دبیرخانه با حضور و همراهی شهرداری،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیرین،مسئولین و گروه های مردمی داوطلب با مشارکت زیاد در این طرح شرکت کرده و اوز توانست در سال های ۹۵ و ۹۸ نیز عنوان شهر خلاق کتابخوانی را کسب کند.
در سال ۹۶ و ۹۷ نشان استمرار بگیرد و روستای فیشور روستای دوستدار کتاب شناخته شود. باشگاها، مروجان و خیرین برگزیده حوزه کتاب نیز از دیگر دستاوردهای این دبیرخانه می باشد.
از سال ۹۹ تا کنون با وجود تمامی محدودیت های کرونایی برنامه های ترویج کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرده و به صورت حضوری و مجازی شاهد اتفاقات بسیار خوبی می باشیم. هدف تداوم برنامه های کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان در بین تمام اقشار جامعه خصوصا توجه ویژه به کودکان و نوجوانان و ایجاد فرصت های مناسب برای آنهاست که در آینده ادامه دهنده ی این راه باشند.
از زمستان ۱۳۹۹ نیز انجمن کتاب شهرستان در جهت ساماندهی بیشتر و بهتر به فعالیت های دبیرخانه پایتخت کتاب و جام باشگاه های کتابخوانی،آموزش تسهیلگران، مروجان، مربیان، توجه به کتابهای خوب، ارتباط با نویسندگان و استفاده از ظرفیت نویسندگان شهرستان و انجمن های فعال در این حوزه خصوصا انجمن ادبی و…. تاسیس گردید که این امر باعث تداوم،هماهنگی و بیشتر شدن فعالیت ها در این شهرستان و اعتماد به جوانان و تشویق آنها شد.
امروز وقتی به گذشته و پرونده ای که از این شهرستان به جا مانده نگاه میکنیم سراسر شوق و پیشرفت را میبینیم که مدیون تمام مردم شهر و روستا است.
از همه ی کسانی که همراهی داوطلبانه اشان باعث شد بار دیگر نام اوز بر سکوی افتخار این جشنواره بدرخشد،صمیمانه سپاسگزارم.
انتهای پیام/

اوز اولین شهر خلاق حوزه کتاب