استاندار فارس در آیین کلنگ ‌زنی باغ بزرگ ایرانی؛ اجرای پروژه‌های فاخر به داشته‌های شیراز می‌افزاید
استاندار فارس در آیین کلنگ ‌زنی باغ بزرگ ایرانی؛ اجرای پروژه‌های فاخر به داشته‌های شیراز می‌افزاید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در آیین کلنگ‌زنی باغ بزرگ ایرانی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و دولت تدبیر و امید نهایت تلاش و همت خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های شهری که در ۱۱۲ شهر استان جریان دارد تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در آیین کلنگ‌زنی باغ بزرگ ایرانی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و دولت تدبیر و امید نهایت تلاش و همت خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته‌اند، عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های شهری که در ۱۱۲ شهر استان جریان دارد تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی کلان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به رویکرد مدیریت شهری شیراز در ایجاد پروژه‌های فاخر و درخور پذیرش با هدف توسعه و تقویت انسان محوری، این رویکرد را ارزشمند توصیف کرد و گفت: بی تردید اجرای چنین پروژه‌هایی رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

استاندار فارس از مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز خواست در دو سال آینده اقداماتی همچون راه اندازی خط دو مترو ، رساندن خط ۳ به مراحل قابل توجه، پیگیری روند اجرای پروژه‌هایی هچون محور زندیه و محور عرفان را با جدیت در دستور کار قرار دهند.

دکتر رحیمی تاکید کرد: ایجاد چنین پروژه‌های فاخر و ارزشمندی به داشته‌های شیراز می‌افزاید.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه‌هایی که‌با فضای سبز و طبیعت ارتباط دارد باید به سمت کمترین استفاده از مصالح ساختمانی و منظرهای خشک و بی روح حرکت کنیم.

دکتر رحیمی ادامه داد: ورود به فضاهای سبزی  که نماهای سنگی و ساختمانی دارد اغتشاش ذهنی ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس هنچنین بر لزوم‌ توجه به محتوا در فضاهایی همچون باغ ایرانی تاکید کرد و افزود: مناسبات، آئین‌ها، تعاملات گروهی و ایجاد خاطرات جمعی از مصادیق تولید محتوا برای این محیط‌ها است که باید به سمت شادی و نشاط حرکت کند.

وی با عنوان این مطلب که وجود شادی و امید نیز در کنار فراز و نشیب‌ها نیاز است، اظهار کرد: بی تردید غم گساری از جامعه و تقویت روحیه نشاط و شادی در دستیابی به توسعه و توفیق در تحولات موثر است.

دکتر رحیمی یاد اور شد: در انتخاب این محتواها باید همخوانی با فرهنگ و مبانی مذهبی با دقت مد نظر قرار گیرد.

استاندار فارس پروژه احداث باغ ایرانی را اقدامی مطلوب و اثر گذار برشمرد و ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری در مسیر افزودن به چنین فضاهایی گام بردارد.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر گام هایی در راستای تحقق شعار انسان محوری برداشته اند، گفت: بی شک چنین تجربه ای ممکن است خطاها یا کاستی‌هایی نیز داشته باشد که با مرور زمان رفع شده و اندوخته ای ارزشمند برای شهر برجای خواهد گذاشت.