کتابخانه‌های تربت حیدریه دو هزار مترمربع کمبود فضا دارند
کتابخانه‌های تربت حیدریه دو هزار مترمربع کمبود فضا دارند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با دو هزار مترمربع کمبود فضا مواجه هستند و برطرف کردن این مشکل نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و اصولی است. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، رضا حاتمی روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: برای رفع این مشکل […]

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با دو هزار مترمربع کمبود فضا مواجه هستند و برطرف کردن این مشکل نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و اصولی است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، رضا حاتمی روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: برای رفع این مشکل امسال در بخش رخ این شهرستان، ۲۲۰ مترمربع فضا در قالب یک باب کتابخانه عمومی روستایی اضافه می شود و سال آینده نیز یک باب کتابخانه با زیر بنای ۲۰۰ مترمربع در روستای سلطان آباد به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: بعد از گذشت ۲۴ سال، یک باب کتابخانه عمومی نهادی هم به تعداد کتابخانه های عمومی تربت حیدریه اضافه می شود.
رییس اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه زیر بنای کتابخانه های عمومی این شهرستان را هزار و ۸۰۰ مترمربع و در قالب ۶ کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی در محل زندان این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: تربت حیدریه از این حیث رتبه نهم را در استان  خراسان رضوی در اختیار دارد و با توجه به استقبال خوب مردم از کتابخانه های عمومی، این فضا پاسخگوی نیاز جمعیت کتابخوان این شهرستان نیست.
حاتمی افزود: هم اکنون کتابخانه های عمومی تربت حیدریه دارای هشت هزار نفر عضو هستند که از نظر تعداد اعضا این شهرستان رتبه ششم در خراسان رضوی  را در اختیار دارد  هر چند امسال در عضو گیری با ثبت سه هزار و ۷۶۰ نفر عضو در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان رشدی ۴۲ درصدی نسبت به پارسال داشتیم، اما تعداد کم کتابخانه های عمومی باعث شده جمعیت زیادی از علاقمندان به کتابخوانی در تربت حیدریه نتوانند از این امکان  استفاده کنند.

وی ادامه داد: در جشنواره کتابخوانی رضوی امسال، ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر از مردم تربت حیدریه شرکت کردند که این آمار در مقایسه با پارسال رشدی ۱۸ درصدی را نشان می دهد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه گفت: تعداد کتاب های به امانت داده شده امسال تاکنون ۷۶ هزار و ۹۸ جلد بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۳ درصد افزایش داشته است.
حاتمی افزود: کتابخانه های عمومی تربت حیدریه اکنون دارای ۱۱۴ هزار جلد کتاب است و مردم این شهر نیز در سال افزون بر هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی این شهرستان اهدا می کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.