هشدار پلیس فتا به والدین در خصوص انتخاب بازی‌های رایانه‌ای
هشدار پلیس فتا به والدین در خصوص انتخاب بازی‌های رایانه‌ای

رئیس پلیس فتا استان گفت: امروزه شاهد این موضوع هستیم که فرزندان ما، ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند که مناسب سن ‌آنها نیست. سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با حبرنگار پگاه خبر، بیان کرد: بیشتر بازی‌های رایانه‌ای به علت ترویج خشونت و حمله و کشتار، موجب آسیب رسیدن به ارزش‌ها و اخلاق […]

رئیس پلیس فتا استان گفت: امروزه شاهد این موضوع هستیم که فرزندان ما، ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند که مناسب سن ‌آنها نیست.
سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با حبرنگار پگاه خبر، بیان کرد: بیشتر بازی‌های رایانه‌ای به علت ترویج خشونت و حمله و کشتار، موجب آسیب رسیدن به ارزش‌ها و اخلاق فرد می‌شود و بر خلاقیت افراد تاثیر می‌گذارد و گاهی اوقات دیده می‌شود اینگونه بازی‌ها آن قدر بر روح و روان فرد تأثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود: بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، روح و روان و به طور کلی شخصیت مخاطبان طراحی شده است و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.
این مقام انتظامی گفت: از پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای نامناسب می‌توان به درگیری فیزیکی، پایین آمدن آستانه تحمل، گفتار و رفتار ناپسند و گوش نکردن به حرف های والدین اشاره کرد.
وی افزود: والدین زمانی که می‌خواهند برای فرزند خود یک بازی رایانه‌ای خریداری کنند باید دقت داشته باشند که بازی را برحسب نیازهای واقعی فرزندشان و متناسب با رده سنی آنان انتخاب کنند.
رئیس پلیس فتا استان افزود: والدین می‌بایست از خرید بازی‌های رایانه‌ای که موجب ترس در کودکان، ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه و یا رفتارهایی که متناقض با فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌شود خودداری کنند.
سرهنگ “سلیمانی”خاطر نشان کرد:سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى است و هموطنان می توانند گزارشات مردمى خود را به کارشناسان پلیس فتا اعلام کنند.