بازگشت۲ هزارنفرازدانش‌آموزان بازمانده ازتحصیل باحمایت‌نیک اندیشان
بازگشت۲ هزارنفرازدانش‌آموزان بازمانده ازتحصیل باحمایت‌نیک اندیشان

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، ۴ آذرماه در نشست بر خط با رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان از اجرای طرح «آبا» (آشتی با آموزش» با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با کمک خیرین تعلیم و تربیت در سراسر فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر […]

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، ۴ آذرماه در نشست بر خط با رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان از اجرای طرح «آبا» (آشتی با آموزش» با هدف شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با کمک خیرین تعلیم و تربیت در سراسر فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.
وی افزود: این یک تکلیف قانونی و شرعی برای همه متولیان تعلیم و تربیت است که نسبت به بازماندگان از تحصیل حساسیت نشان دهند و این دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با رایزنی‌های لازم با خیران استان مقرر شده است با حمایت‌های اقتصادی لازم ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل فارس را با حمایت‌های این نیک اندیشان به مدارس بازگردانیم.
اسماعیلی تأکید کرد: همه ادارات آموزش و پرورش استان باید با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کمک واحدهای مشاوره و انجمن اولیا اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی با بیان اینکه از اول آذرماه که بحث بازگشایی رسمی در مدارس رقم خورد نگرانی‌ها اولیا افزایش پیدا کرده است، گفت: مدیران مدارس باید با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و آغاز یک بازگشایی هوشمند و تدریجی نگرانی‌های اولیا را برطرف کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بازگشایی حضوری مدارس به این معنا نیست که همه دانش‌آموزان در یک زمان در مدرسه باشند بلکه هر مدرسه به اقتضا فضای و امکانات خود باید این بازگشایی را انجام دهد. در رابطه گروه‌بندی دانش‌آموزان، دروس هدف و ساعات تدریس شورای مدرسه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند نباید در مدرسه حضور پیدا کنند، گفت: هیچ‌گونه تعهدی از دانش‌آموزان در رابطه با حضور آنان در مدرسه نباید گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اگر سطح نظارتی بین اولیا و مدیر در مدارس برقرار شود، بهترین لایه نظارتی شکل خواهد گرفت و مشکلات آموزشی مرتفع خواهد شد.
وی در رابطه با بازگشایی مدارس شبانه‌روزی نیز گفت: دستورالعمل بازگشایی مدارس شبانه‌روزی بسیار سخت‌گیرانه است و سعی ما بر این است که کلا‌س‌های شبانه‌روزی پایه دوازدهم را برقرار کنیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی