کاغذبازی و بوروکراسی عجیب سبب تاخیر در انتصابات می‌شود‌
کاغذبازی و بوروکراسی عجیب سبب تاخیر در انتصابات می‌شود‌

استاندار فارس درباره تغییرات مدیریتی و انتصابات گفت: بنا داریم که تا یک ماه دیگر مدیریت را تکمیل و تصمیمات را اجرایی کنیم.

به گزارش پگاه خبر؛دکترمحمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در نشست جامعه روحانیت اظهارداشت: روحانیت مدیون دولت‌ها نبودند و همین مسئله سبب شده که صریح صحبت‌ و انتقاد کنند و این حسن این قشر است.
وی با بیان اینکه ساخت مساجد، مصلاها و خانه عالم در استان در حال پیگیری است، گفت: جامعه روحانیت هم روحانی مناسب را پرورش دهند چون همین الان تعدادی مسجد داریم که روحانی ندارد یا اینکه نماز صبح در آن خوانده باشد یا اینکه فرصت کافی برای ارتباط مردم با روحانیت وجود ندارد.
استاندار فارس در پاسخ به مواردی که در جلسه مطرح شده بود، افزود: مشکلات حوزه سلامت را قبول دارم و متاسفم که مردم از این حق مسلم خود محروم هستند امیدواریم با مدیریت جدید علوم پزشکی این مشکل حل شود.
ایمانیه درباره تعیین بازرس و بازرسی از ادارات بیان کرد: این موضوع هم پیگیری می‌شود اما درباره انتصابات همچنان بوروکراسی عجیبی بر کشور حاکم است، ۲۰ نفر برای مدیران کل استان پیشنهاد دادم اما هنوز تایید آنها انجام نشده است. این دولت نمی‌خواهد اتوبوسی عمل کند اما کاغذبازی و بوروکراسی عجیب وجود دارد و سبب تاخیر در انتصابات می‌شود‌.
وی درباره مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم که در جلسه مطرح شد، افزود: قیمت‌ها و مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری ملی است و استانی نیست اما با هم‌اندیشی تلاش می‌کنیم که مشکلات را کاهش دهیم یا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم‌ و برای این موضوع به همکاری بیشتری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نیاز داریم.
استاندار فارس عنوان کرد: در شرایط حاضر اولویت مبارزه با گرانفروشی است، گرانی را نمی‌توانیم کاری کنیم چون ملی است اما در گرانفروشی باید ورود کنیم از تولید تا مصرف خیلی تفاوت قیمت داریم، بسیاری از اجناس و کالاها زمان توزیع با سود کلان فروخته می‌شود که این مسائل باید حل شود.
ایمانیه در ادامه صحبت‌های خود درباره تغییرات مدیریتی و انتصابات افزود: بنا داریم که تا یک ماه دیگر مدیریت را تکمیل و تصمیمات را اجرایی کنیم.
وی همچنین با تاکید بر احیای موقوفات و شروع این مسئله گفت: استان فارس رتبه اول موقوفات را دارد که از این مسئله برای بحث پشتیبانی از حوزه‌های علمیه می‌توان استفاده کرد.
استاندار فارس همچنین در پاسخ به موضوع پیگیری مسکن طلاب عنوان کرد: یکی از‌ شعارهای دولت مسکن است که به شکل ویژه مسکن روحانیون جوان و طلاب را نیز کمک می‌کنیم تا مشکل آنها حل شود.
ایمانیه در پاسخ به موضوع دسترسی افراد به مدیران تصریح کرد: این موضوع نکته درستی است اما اگر  همواره در اتاق مدیران باز باشد امکان تصمیم‌گیری نیست اما درباره مدیرانی که شاهنشاه‌وار رفتار می‌کنند گزارش بدهید چون وجود چنین مدیری در استان فارس خجالت‌آور است. اگر اطمینان شرعی داشته باشید از فساد مالی یا اخلاقی مدیری؛ این را همین امروز گزارش دهید اما درباره توان مدیریتی در حال اقدام است تا تغییرات سریع‌تر رخ دهد.
وی با بیان اینکه در بحث‌های زیرساختی به استان ظلم شده است، خاطرنشان کرد: شهرستانی نیست که رفته باشم و نخستین مشکل آنها آب نباشد حتی آب آشامیدنی؛ البته کارهای زیرساختی یک شبه نمی‌توان حل کرد مردم هم باید صبور باشند و کمک کنند تا زیرساخت‌ها تامین شود.
استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه صنعت و کسب‌وکار نیز در استان بی‌مدیریتی شده است، افزود: برخی مواقع با یک دستور مشکل ده ساله حل می‌شود تا مردم به خاک سیاه کشیده نشود اما چنین نشده است‌.
وی درباره اتصال فارس به دریا نیز اظهارداشت: بنا داریم با وزیر کشور به نیابت از شورای امنیت جلسه داشته باشیم تا این موضوع هم به نتیجه برسد.
ایمانیه درباره طرح ۵۷ هکتاری که در این نشست مطرح شد، گفت: این موضوع از برنامه‌های جدی استانداری است که با همکاری نمایندگان استان در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود و از اولویت‌ها است که با همکاری شهرداری و مسکن و شهرسازی ساماندهی اطراف حرم را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار فارس در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به کشاورزی استان گفت: در مسئله کشاورزی استان هم راهی جز تغییر روش کشاورزی وجود ندارد تا بهره‌وری این عرصه بیشتر و معاش مردم در نقاط روستایی و عشایری تامین شود؛ مکانیزه کردن کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های مدرن را به شکل جدی پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/سمیه یگانه