طراحی نرم افزار بررسی میزان ابتلابه کووید۱۹درکارکنان مراکزدرمانی
طراحی نرم افزار بررسی میزان ابتلابه کووید۱۹درکارکنان مراکزدرمانی

دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شدند نرم افزار بررسی میزان ریسک و شدت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را طراحی کنند.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر اورنگ ایلامی معاون درمان دانشگاه به همراه دکترعلی­ اکبر اسدی­ پویا عضو هیات علمی و دیگر مبتکر این نرم افزار، کوشیده اند تا با این روش، امکان دستیابی به نگاه جامع تری نسبت به سلامت کارکنان مراکز درمانی درگیر با این بیماری و ایجاد زمینه‌های کمک به سلامت بیشتر آنان را فراهم کنند.
دکتر اورنگ ایلامی با تاکید بر لزوم ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به عنوان اصلی‌ترین سرمایه سازمانی گفت: این طراحی با هدف رصد جامع و کامل وضعیت سلامت کارکنان برای دستیابی به الگوی مدیریت سلامت و بررسی میزان شدت بیماری کووید ۱۹ در کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام شد.

او با اشاره به اینکه سلامت کارکنان مراکز درمانی در افزایش بهره ­وری بیمارستان ها، نقش تعیین کننده­‌ای دارد، افزود: رسالت اصلی این مراکز، ارتقای سلامت جامعه بوده و به همین منظور، پایش، حفظ و ارتقای سلامت عمومی کارکنان ضروری است.
در ادامه این نشست، دکتر علی­ اکبر اسدی پویا از دیگر پدیدآورندگان این نرم افزار، اضافه کرد: با ثبت اطلاعات موردنیاز در این نرم افزار، میزان شدت ابتلا به بیماری کروناویروس سنجیده شده و مطابق با نتیجه پایش علمی این نرم افزار، تصمیم گیری شده و اقدامات لازم در خصوص سلامت فردی و شغلی انجام می‌شود.
او طراحی این نرم افزار را تلاشی برای مدیریت بهتر بیماری کووید ۱۹ دانست و افزود: این نرم افزار نه تنها قابلیت استفاده برای مدیریت این بحران، بلکه دیگر موارد مشابه در دستگاه‌ها و سازمان‌ها را داشته و نقش مهمی در تصمیمات مدیریتی سازمان‌ها دارد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی