حضور نیکزاد در پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر
حضور نیکزاد در پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر؛بازدید از پالایشگاه استحصال اتان پارسیان سپهر یکی از دستور کارهای علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نظارت میدانی یکروزه به استان فارس بود که با همراهی علی خضریان عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سید مهدی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس، احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و مدیران اجرایی کشوری و استانی انجام شد.
این پالایشگاه از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) محسوب شده و از فروردین ماه سال جاری با اعتبار یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلاری به بهره برداری رسیده است. پالایشگاه استحصال اتان سبب اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر شده و پیش بینی می شود متوسط درآمد سالانه آن یک میلیارد دلار باشد.
گفتنی است، واگذاری پروژه شیرین سازی خوراک پالایشگاه به منظور بهبود کیفیت گاز شهری و محصولات صادراتی کشور، واگذاری پروژه حذف فلرهای پالایشگاه و گازهای فلر به میزان حدود ۹۰ میلیون مترمکعب در سال به منظور بهبود شاخص محیط زیست استان فارس، واگذاری نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی پالایشگاه پارسیان به شرکت پالایش پارسیان سپهر، تخصیص و انتقال سند زمین جهت شهرک مسکونی کارکنان و… و همچنین امکان استفاده از اعتبار موضوع ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده درخصوص اعتبار و یا استرداد وجوه پرداختی بابت ارزش افزوده خرید کالا و خدمات جهت فعالیت های اقتصادی از جمله پیشنهاداتی بود که در این بازدید از سوی مسئولان مجموعه مذکور مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
این گزارش می افزاید در جریان این بازدید، سید موسی موسوی نماینده مردم شریف شهرستان های لامرد و مهر در مجلس، از عدم جذب و بکارگیری نیروهای بومی در این مجموعه گلایه و انتقاد کرد.
در ادامه این سفر یکروزه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث آزادراه لامرد- پارسیان نیز بازدید کرد.
این پروژه به طول ۴۹ کیلومتر بوده و اجرای آن می تواند سبب اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شود.
گفتنی است، احداث این پروژه از سال ۱۳۹۲ کلید زده شده اما به دلیل عدم تامین بودجه لازم معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز تکمیل نشده است.
نزدیک شدن فاصله دریایی به مرکز استان فارس و کشور، اتصال سایت انرژی پارسیان و پالایشگاه گاز لامرد و مهر به دریا و افزایش صادرات محصولات نفتی از جمله دستاوردهای احداث آزادراه مذکور به شمار می رود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی