همایش بزرگ روانپزشکی و سلامت روان در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد
همایش بزرگ روانپزشکی و سلامت روان در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد

با حضور پروفسور نعمت الله جعفری استاد تمام روانپزشکی بزرگسالان دردانشگاه علوم پزشکی و داروسازی  تهران و با همکاری کانون همیاران سلامت ، همایش بزرگ روانپزشکی و سلامت روان در سالن شهید مطهری دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز با حضور پروفسور […]

با حضور پروفسور نعمت الله جعفری استاد تمام روانپزشکی بزرگسالان دردانشگاه علوم پزشکی و داروسازی  تهران و با همکاری کانون همیاران سلامت ، همایش بزرگ روانپزشکی و سلامت روان در سالن شهید مطهری دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شیراز با حضور پروفسور نعمت الله جعفری استاد تمام روانپزشکی بزرگسالان دردانشگاه علوم پزشکی و داروسازی  تهران و رئیس گروه آموزشی روانپزشکی بالینی بزرگسالان و مطالعات اعتیاد در دانشگاه پواتیه فرانسه همایش بزرگ روانپزشکی و سلامت روان در سالن شهید مطهری دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

در این همایش جعفری در خصوص تاریخچه وسواس، اختلال شخصیت وسواسی ، مهمترین انواع خشونت‌های اعمال شده علیه زنان ،  استرس و اضطراب ، میزان خشونت و پیامدهای آن  ، پیامدهای روانی خشونت، مطالعات خودکشی  و بیان راهکارهایی برای اجرای روش های درمانی نوین صحبت کرد.

وی گفت: ارتباط تنگاتنگی میان علایم وسواسی، به ویژه افکار وسواسی، و افسردگی وجود دارد و شروع بیماری وسواس معمولا از سن ۱۰ سالگی تا ۳۰ سالگی اتفاق می افتد و درمان اختلال وسواسی شدید با همکاری بیماران و پزشکان جراح و ارگان های مرتبط به کنترل خواهد رسد.

آموزش پیرامون مداخلات سایکو سرجری اختلالات حرکتی، پارکینسون و وسواس ، وسواس اجباری ، وسواس مقاوم به درمان های دارویی و غیر دارویی و میزان پاسخ به درمان و معرفی روشDBS به عنوان مداخله ای اثربخش در بیماران مقاوم به درمان، از دیگر مباحث ارائه شده از سوی این استاد روانپزشکی بود.

نعمت الله جعفری همچنین در خصوص فعالیت های تحقیقاتی دپارتمان روان پزشکی ، مطالعات مرکز پژوهش دانشگاه پوآتیه فرانسه و درمان دارویی PTST مباحثی مطرح کرد.

نعمت الله جعفری عضو کمیته علمی دانشگاه پواتیه با بیش از ۶۰ مقاله در ژورنال های معتبر بین المللی است.

در حاشیه این همایش سیده مژگان اسلامی خواه دبیر کانون همیاران سلامت از تاثیرات مثبت برگزاری کارگاههای آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی سخن گفت.