عبور از مرزهای جهانی، رسیدن به نوآوری‌و برپایی تمدن اسلامی است
عبور از مرزهای جهانی، رسیدن به نوآوری‌و برپایی تمدن اسلامی است

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به تاکید رهبری در تحقق تمدن اسلامی گفت: رسیدن به این هدف علاوه بر حضور فعال نخبگان حمایت همه جانبه مدیران و مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ویژگی متقین که در کلام امام سجاد(ع) بیان شده است اظهار داشت: ابعاد جدیدی از تقوا را حضرت سجاد (ع) بیان کردند از جمله کسانی که تلاش می‌کنند تفرقه و اختلاف را بین افراد جامعه از بین ببرند.
وی با اشاره به دیگر ابعاد جدید تقوا گفت: کسانی که تلاش می‌کنند با لسان نرم افراد گریزان از جمع و جامعه را جذب کنند و مورد دیگر اصلاح ذات بین است، یعنی کسانی که تلاش می‌کنند موارد دلخوری و مشکل بین مردم یا مسئولان را برطرف کنند.
امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های دوم نماز با بیان اینکه هر صفت کمالی مانند ایمان دارای مراتبی است، افزود: قرآن کریم درباره تقوا می‌فرماید که “هر اندازه برایتان مقدور است پروای الهی داشته باشید” که نتیجه آن رسیدن به مراتب کمال است چرا که تقوا محوریت تجمیع مومنین توسط امام عصر (عج) می‌شود.
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان بیان کرد: ایشان فرمودند “ملت ایران بالقوه نخبه هستند” این سخن یعنی ضریب استعدادشان از متوسط بیشتر است و یکی از نشانه‌های این استعداد سبب شده که ملت ایران همواره هدف جنگ نرم استعمارگران قرار بگیرد چون استعمار وقتی ظرفیتی در جایی ببیند توطئه می‌کند برای استعمار تا توانایی این ملت را از آنها به غفلت و فراموش بگذارد.
محمودی با بیان اینکه نقشه استعمارگران این است که ملت‌ها را از ظرفیت‌ها غافل کند و بعد از آن شروع به غارت آن ملت می‌کنند عنوان کرد: برای همین رهبری بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
امام جمعه موقت عنوان کرد: همچنین رهبری فرمودند باید به گونه‌ای حرکت علمی کنیم که در آینده ایران منبع علم جهانی شود و هر کس بخواهد به این علم دسترسی پیدا کند ناچار از آموزش زبان فارسی باشد.
هر چند در تاریخ این موضوع نیز سابقه دارد اما رهبری برای احیای مجد و شکوه گذشته و رسیدن به آینده افتخارآمیز نکاتی گفتند که چه مردم، چه جوانان و چه مسئولان باید مورد توجه قرار دهند.
محمودی با بیان اینکه عبور از مرزهای جهانی، رسیدن به اکتشافات و نوآوری‌های جدید و در نهایت برپایی تمدن اسلامی بر اساس و پایه علم نافع مورد تاکید رهبری بوده است، افزود: رسیدن به این هدف علاوه بر حضور فعال نخبگان حمایت همه جانبه مدیران و مسئولان را می‌طلبد چون اگر حمایت از سوی مدیران تقنینی و قضایی نباشد این سرمایه‌ها تضعیف می‌شود. 
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج گفت: یکی از الطاف الهی به جامعه ما که توسط امام راحل اعلام شد، تشکیل نهاد مخلص و خدوم بسیج در ۵ آذر سال ۵۸ بود و امروز خدمات بسیج برای همه مشخص است؛ بسیج یعنی متن مردم و هر کس در جایگاه خودش می‌تواند این ظرفیت بسیج را بالفعل کند.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه سراسر افتخار بسیج این هفته فرصتی برای فراخوانی مجدد است تا ارزش‌های بسیج در همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در آنها متبلور شود.
محمودی با اشاره به دیدار چهره به چهره رئیس‌ جمهور با مردم به فواید آن اشاره و عنوان کرد: این دیدارها فوایدی دارد از جمله اینکه این حضور مرهمی بر دردهای مردم و اثر دوم این مسئله آگاهی از اولویت‌ها و نیازهای اساسی مردم است.
امام جمعه موقت شیراز همچنین با بیان اینکه مجلس هم براساس رسالت خود اخیرا با قوانین کسب و کار،  تسهیل صدور مجوز، جهش تولید مسکن و تعالی خانواده گام‌های مفیدی برای رفاه و تعالی خانواده برداشته است، گفت: این موضوع از آن جهت اهمیت دارد چون مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است و با این قانون تدارکاتی برای فرزندآوری برداشته شده که امیدواریم با عزم راسخ دولت گام‌های موثری برداشته شود.
محمودی با بیان اینکه قوانین مهم است اما مهم‌تر از آن نظارت بر حسن اجرا و تسریع آن است، تاکید کرد: مردم نباید معطل اجرای قوانین شوند که نمایندگان باید در این زمینه نیز ورود کنند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به فعالیت قوه قضائیه و دستور مستقیم برای آزادسازی اقلام مورد نیاز مردم از گمرکات افزود: این موارد جای تقدیر دارد اما قوه قضائیه همچنین باید داد افراد ضعیف و کارگران را از کسانی که فقط به فکر منافع خود هستند، بگیرد همانطور که مقام معظم رهبری در نوبت‌های مختلف یک مطلب را به قوه قضائیه بیان کردند و آن اینکه اگر قضائیه خوب عمل کند دو قوه دیگر هم به رسالت و وظیفه خود خوب عمل می‌کنند.
انتهای پیام/