پارک سایه ازقابلیت ورزش های اسلک لاین،صعودهای کوهستانی برخوردارشد
پارک سایه ازقابلیت ورزش های اسلک لاین،صعودهای کوهستانی برخوردارشد

به گزارش پگاه خبر؛شهردار منطقه یازده شیراز با تاکید بر اینکه وضعیت کوهستانی پارک سایه مورد توجه و استقبال ورزشکاران رشته های مختلف شده است، اظهار کرد: پارک سایه می تواند مرکزی برای برگزاری رویدادهای ورزشی باشد. حمید برزگر با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری منطقه یازده حامی ورزش و ورزشکاران است، گفت: آینده ورزشی […]

به گزارش پگاه خبر؛شهردار منطقه یازده شیراز با تاکید بر اینکه وضعیت کوهستانی پارک سایه مورد توجه و استقبال ورزشکاران رشته های مختلف شده است، اظهار کرد: پارک سایه می تواند مرکزی برای برگزاری رویدادهای ورزشی باشد.
حمید برزگر با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری منطقه یازده حامی ورزش و ورزشکاران است، گفت: آینده ورزشی پارک سایه ارتباط مستقیم با حمایت هابی که از ورزشکاران و ورزش دوستان می شود خواهد داشت.
وی افزود: زمانی که ما در حال احداث پارک بودیم بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستان به این پارک مراجعه و از ظرفیت پارک بهره می بردند و ما نیز با توجه به این استقبال، تلاش کردیم تا بستر را برای حضور آنان فراهم کنیم.
شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه در گوشه ای از این پارک بزرگ زیپ لاینی با سرمایه شخصی و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی گردید، گفت: این موضوع باعث شد تا ورزش های دیگری مانند صخره نوردی، های لاین در این پارک راه اندازی شود.
برزگر افزود: پارک سایه قابلیت حضور ورزش هایی نظیر رشته غارنوردی، دره نوردی و یخ نوردی را دارد و قطعا با حضور این رشته های ورزشی در این پارک مورد استقبال بیشتری از شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه منطقه یازده شهرداری شیراز به نوعی مرکزیت شرق شیراز محسوب می شود، گفت: با حمایت از ورزشکاران و فراهم کردن بستر لازم برای حضور آنان تلاش کردیم تا سلامتی را برای ساکنین منطقه فراهم کنیم.
همچنین مدیر گروه ایران اسلک لاین گفت: به همت شهرداری منطقه ۱۱ شیراز ورزش های اسلک لاین، صعودهای کوهستانی و های لاین در پارک سایه راه اندازی شد. این ورزش ها در فضای باز برگزار می شود و به همین دلیل در ماه های اخیر با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا با استقبال خوبی روبرو شده است.
محمدرضا آبایی با بیان این که برای اولین بار ورزش اسلک لاین را در سال ۸۸ در کشور آغاز کردم اظهار داشت:  گروه ایران اسلک لاین به عنوان اولین تیم این ورزش را در کشور آغاز کرد و ۱۲ سال است که به آن مشغول هستیم.
وی افزود: در بسیاری از شهرهای کشور نظیر اراک، همدان، تهران، کرمانشاه، اصفهان، مشهد خطوط اسلک لاین راه اندازی شده و هر روز بر تعداد انها افزوده می شود. اما در شیراز برای اولین بار شاهد راه اندازی این ورزش مفرح در یک پارک و مجموعه فضای سبز چشم نوازهستیم.
وی با تقدیر از تلاش ها و حمایت های شهردای منطقه ۱۱ شیراز برای راه اندازی مجموعه های اسلک لاین و های لاین در پارک زیبای سایه گفت: با امکاناتی که در بوستان سایه مهیا شده علاقمندان می توانند در این بوستان کوهستانی دوره های آموزشی را از مراحل پایه تا پیشرفته فرابگیرند و سپس به صورت حرفه ای در ارتقاعات مشغول به ورزش شوند.
در ادامه یک طراح و مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این رابطه گفت: این پروژه به همت شهرداری منطقه ۱۱ و حمایت های بی دریغ مهندس برزگر، شهردار منطقه راه اندازی شد.
حسام موسوی با شاره به این که مدت دو دهه است که سنگنوردی را به صورت حرفه ای انجام می دهد اظهار داشت: در پروژه پارک سایه ۴ لاین به ارتفاع های ۳۷ متر، ۶۳متر، ۸۵ متر و ۱۰۲ متر راه اندازی شده است و در نظر داریم تا با توجه به قابلیت هایی که در این مکان وجود دارد به صورت فصلی فستیوال هایی را برگزار کنیم.
این ورزشکار که بیش از ده سال در زمینه ورزش اسلک لاین و های لاین فعال است تصریح کرد: به همت شهرداری منطقه ۱۱ شیراز زمین تمرین و کارگاه آموزشی اسلک لاین برای علاقمندان این ورزش تدارک دیده شده است.
موسوی با اشاره به دشواری هایی که در زمینه تامین تجهیزات وجود دارد گفت: در کشور فقط یک شرکت وجود دارد که بخش کمی از تجهیزات این ورزش را تولید می کند و بیشتر تجهیزات از طریق شرکت های خارجی و با هزینه های بسیار زیاد و دشواری های فراوان تامین می شود.

انتهای پیام/سمیه یگانه