سردار باقرزاده: برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، فریب دشمنان را نخوریم
سردار باقرزاده: برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، فریب دشمنان را نخوریم

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید عملی و اجرایی شود و فریب خناسان، شیاطین و دشمنانی که می‌خواهند این راه را به تعطیلی بکشانند، نخوریم. سردار سید محمد باقرزاده، عصر چهارشنبه در یادواره شهید علی شفاف و بزرگداشت شهدای بسیج شیراز افزود: شهدا وقتی […]

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید عملی و اجرایی شود و فریب خناسان، شیاطین و دشمنانی که می‌خواهند این راه را به تعطیلی بکشانند، نخوریم.

سردار سید محمد باقرزاده، عصر چهارشنبه در یادواره شهید علی شفاف و بزرگداشت شهدای بسیج شیراز افزود: شهدا وقتی گنج درون خودشان یعنی فطرت ناب توحیدی را شناختند و آن را کشف کردند وارد جنگ شدند و به خوبی تکلیف خود را انجام دادند.
وی ادامه داد: شهدا ضرر نکردند، کسی ضرر کرده است که به دین او خسارت وارد شده باشد، کسی که برای دین سرمایه‌گذاری کرده خسارت ندیده است.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در زمان جنگ عده‌ای جزو وادادگان شده و تسلیم می‌شوند، گروه دوم عافیت طلبان هستند که به دنبال نجات خود هستند و می‌خواهند گزندی به آنان وارد نشود، گروه سوم شهادت طلبان هستند که پناهگاه همگان هستند.
سردار باقرزاده اضافه کرد: وادادگان زمانی که خرمشهر آزاد شد، گفتند جنگ نباید طولانی می‌شد و لزومی ندارد جنگ طولانی شود.
وی ادامه داد: وادادگان روز اول داعیه‌ای برای استقامت نداشتند، امروز نیز در فتنه‌های هوشمند دشمن، بخشی از پازل سناریو دشمن را بازی میکنند و ممکن است ظاهر آنها علمایی هم باشد اما صدای آنان صدای شیطان است.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اینها با استقامت فرهنگی، نظامی و اقتصادی موافق نیستند لذا باید هوشیار باشیم.
سردار باقرزاده افزود: اینها اگر به صورت ظاهری ولایت فقیه را قبول داشته باشند اما باور و ایمان به ولایت فقیه ندارند و مردم باید تکلیف خود را با این افراد روشن کنند و در انتخابات و مسایل پیش رو این موضوع را مدنظر داشته باشند.
وی ادامه داد: جماعت وادادگان در مباحث زیربنایی مشکل دارند، عافیت طلبان هم که وضعیتشان مشخص است.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: شهادت طلبان، عالم به زمانه بودند و به سبب دستیابی به علم و معرف صحیح، با هدایت امام راحل در تشخیص وظیفه خود اشتباه نکردند.
سردار باقرزاده، شجاعت، بصیرت و استقامت را سه ویژگی شهدا برشمرد و افزود: اگر امروز شهدا عزت دارند به واسطه اطاعت از امام راحل بود.
وی با بیان اینکه شهدا اول حریف خود شدند و بعد پنجه در پنجه دشمن گذاشتند، اظهار داشت: روزانه صدها عامل بازدارنده و انحرافی جلو شهدا صف می‌شد تا به جنگ نروند اما از اراده خود منصرف نشدند، شهدای مدافع هم نیز موانع بازدارنده را کنار گذاشتند و جلو رفتند.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا به دنبال راحتی نیستند، کسی نمی تواند ادعا کند شهدا باختند، شهدا نباختند بلکه آنها به وظیفه خود عمل کردند.
سردار باقرزاده افزود: امروز پیام رسانی شهدا تکلیف همگانی است، همچنین باید عمل به سفارش شهدا در دستور کار باشد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ادامه راه شهدا به خوبی تبیین شده است.
وی ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی نه یک امر خوردنی، نه نوشیدنی، نه بوییدنی و نه دود کردنی است بلکه یک گام است که باید آن را برداریم و این یک راه سبیل است.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید سطح ادراکات، علم، شعور و نحوه اندیشیدن بالا برود و نباید متوقف شویم.
سردار باقرزاده اظهارکرد: ما برای اینکه انقلاب اسلامی را جلو ببریم باید حتی نحوه اندیشیدن خود را تغییر دهیم و یاد بگیریم چگونه فکر کنیم.
وی، با بیان اینکه مومن باید تیزبین باشد نه ریزبین، تاکید کرد: باید جایگاه خود را در زندگی مشخص کنیم، باید بدانیم تا خداوند به کاری اراده نکرده آن موضوع محقق نمی‌شود و این همان توحید است.
سردار باقرزاده ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند ما را وارد بحث ۲ قطبی سازش و جنگ کنند و گمان می‌کنند ما مولا و آقا نداریم و بی صاحب، ناتوان و بی پناه هستیم، وادادگان مشکل توحیدی دارند چون نصرت‌های الهی را باور نکردند.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید به یک مقاومت فعال در مقابل ۲ قطبی جنگ و سازش تبدیل شویم، باید با استقامت میل به جنگجویی را در دشمن را از بین ببریم.
وی در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره تعبیر جاماندگان اربعین بیان کرد: جاماندگان لفظ خوبی نیست و باید این را اصلاح کنیم چرا که کسی که در مسیر حسین بن علی (ع) حرکت می‌کند جا مانده نیست، باید به جای جاماندگان به آنان مشتاقان اربعین بگوییم.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز هم در این آیین گفت: شهدا با حضور در صحنه دفاع از کیان انقلاب اسلامی، در تاریخ ماندگار شدند، امروز جایگاه، امنیت، عزت و افتخاری که بر جمهوری اسلامی ایران حاکم است مرهون خون شهداست.
سرهنگ پاسدار موسی زارعی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی باید توجه بیشتری به مسیری که شهدا انتخاب کردند داشته باشیم.
وی اضافه کرد: برای همه ما اثبات شده که شهدا زنده‌اند و نشانه زنده بودن این است که قوه جاذبه داشته و اثرگذار باشیم که شهدا این نشانه‌ها را دارند.
شهید شفاف در بیست و پنجم شهریور ١٣٣٩ در شیراز به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۹ و در سن ۲۰ سالگی در منطقه سوسنگرد به شهادت رسید.
این شهید بزرگوار پیش از انقلاب در فعالیت‌های مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی شرکت داشت. وی با جمع‌آوری نوارهای موسیقی و ضبط صدای امام خمینی (ره) بر روی آنها و چاپ اعلامیه‌های ایشان با استفاده از دستگاه‌های تکثیر مدرسه و دست‌نویسی بعضی از اعلامیه‌ها در کنار دیگر انقلابیون به مبارزه می‌پرداخت.