هزار و ۱۱۵هکتار ازاراضی کشاورزی لاربه کشت کلزا اختصاص یافت
هزار و ۱۱۵هکتار ازاراضی کشاورزی لاربه کشت کلزا اختصاص یافت

به گزارش پگاه خبر؛معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت کاشت این محصول از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت. علی سعیدی نژاد با بیان اینکه سطح عقد قرارداد برای […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت کاشت این محصول از اواخر مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
علی سعیدی نژاد با بیان اینکه سطح عقد قرارداد برای کشت کلزا در سال زراعی جاری تاکنون در سطح هزار و ۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان است، گفت : در این زمینه با ۱۶۰ بهره بردار عقد قرارداد شده‌ است.
وی بیان کرد: ارقام مصرفی کلزا در این شهرستان رقم هایولا ۵۰ است و بخش های بنارویه و بیرم بیشترین سطح زیر کشت این محصول را درشهرستان به خود اختصاص داده اند.
سعیدی نژاد افزود : توسعه و ترویج کشت کلزا در مزارع کشاورزی علاوه بر سودآور بودن می تواند در افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و ایجاد تناوب ، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علف های هرز و کمک به خودکفایی کشور از واردات روغن نباتی نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: رعایت تاریخ زمان کشت این محصول تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت که از کلزا کاران شهرستان در خواست داریم کشت محصول خود را در زمان تعیین شده انجام دهند تا با آغاز فصل سرما مزارع دچار خسارت سرمازدگی نشود .
در سال زراعی گذشته ۱۰۵۰ هکتار از اراضی شهرستان به محصول کلزا اختصاص یافت که در حدود ۱۵۰۰ تن دانه روغنی توسط مراکز خرید دولتی خریداری و تحویل کارخانجات روغن کشی شده است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی