مصرف۳میلیارد و ۲۵۴ میلیون مترمکعب گازدر صنایع و نیروگاه‌های استان
مصرف۳میلیارد و ۲۵۴ میلیون مترمکعب گازدر صنایع و نیروگاه‌های استان

به گزارش پگاه خبر؛مدیرعامل شرکت گاز فارس اعلام کرد: بیش از ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون متر مکعب گاز در صنایع و نیروگاه‌های استان امسال مصرف شد که نسبت به پارسال هشت درصد افزایش دارد. غلامعباس حسینی روز دوشنبه با بیان اینکه میزان سوختی که پنج نیروگاه یک، دو، سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرعامل شرکت گاز فارس اعلام کرد: بیش از ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون متر مکعب گاز در صنایع و نیروگاه‌های استان امسال مصرف شد که نسبت به پارسال هشت درصد افزایش دارد.

غلامعباس حسینی روز دوشنبه با بیان اینکه میزان سوختی که پنج نیروگاه یک، دو، سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی در امسال  دریافت و مصرف کرده اند، ۳ میلیارد و۵۰۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۳۱ مترمکعب بوده است افزود: مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۲ هزار و۷۶۶ متر مکعب بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در مراکز صنعتی نوید بخش توسعه و کارآفرینی در این استان است، ادامه داد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۷۸  میلیون و۷۹۷ هزار متر مکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۳۷۶ میلیون و ۱۷۰ هزار متر مکعب، پتروشیمی ها برابر با ۹۰۳ میلیون و  ۳۳۰ هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با ۹۹  میلیون و ۳۷۷ هزار متر مکعب بوده است.
این مسئول با اشاره به افزایش مصرف گاز صنایع فولاد و ذوب آهن افزود: میزان مصرف این صنایع نسبت به سال قبل بیش از هشت درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش و رفع موانع تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌ زیست می‌شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی