تلاش های اقتصادی و اجتماعی بر محوریت فرهنگ اصیل انقلابی باشد
تلاش های اقتصادی و اجتماعی بر محوریت فرهنگ اصیل انقلابی باشد

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۴ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: برای موفق شدن در ادامه راه انقلاب اسلامی باید به معنویت توجه ویژه داشته باشیم و موضوع تفکر ما باید پرسش های معنوی باشد. امام […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۴ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: برای موفق شدن در ادامه راه انقلاب اسلامی باید به معنویت توجه ویژه داشته باشیم و موضوع تفکر ما باید پرسش های معنوی باشد.

امام جمعه شیراز افزود: فردی که در تمام امور روزانه و زندگی خود رضای خود را در نظر می گیرد، سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت زیرا خشنودی خدای متعال اولویت اوست.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: جوانان ما در حوزه دیجیتال در جهان تلاش می کنند تا قدرت کشور را در جهان نشان دهد و در این فعالیت ها نیز جوانان ما رضایت خدا را در نظر دارند.

وی با اشاره وعده خدای متعال در خصوص انتقام گرفتن از دشمنان امام علی (ع) گفت: وعده خدا بی شک بسیار ارزشمند است و خدای متعال بهشت را به امام علی (ع) و دوستان امام علی (ع) خواهد داد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: وعده خدای متعال به امیرمومنان (ع) یک وعده شخصی نیست بلکه یک وعده گروهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مرحوم آیت الله «محمدتقی جعفری» که در فرهنگ ملی و مباحث دینی ما تاثیر زیادی داشت نقل کرده اند :«طلبه ای یک مجله خارجی را در جمع طلبه ها آورد و سئوال کرد که آیا اگر بناست که ما بخواهیم در نجف زندگی کنیم و در جوار امیرمومنان (ع) باشیم و یا در ازای همسری زنی که در این مجله است را با حضور در نجف عوض کنیم، مجلس را ترک کردم و تاکید کردم که زیر سایه امام علی (ع) بودن را با هیچ چیز عوض نمی کنم».

آیت الله دژکام تاکید کرد: دنیا با زیاد و کمش می گذرد اما آخرت جاویدان خواهد بود و عشق به علی (ع) و اهل بیت (ع) را نباید با هیچ چیز دنیوی عوض کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر روز ۱۴ آبان گفت: این روز به نام «فرهنگ عمومی» در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده و باید در خصوص ارتقای فرهنگی دائما تلاش کنیم زیرا موضوع فرهنگ به انجام امور مستمر نیاز دارد.

آیت الله دژکام ادامه داد: کارهایی مثل نماز جمعه یکی از اقدامات مهمش ارتقای فرهنگی جامعه است و نماز جمعه باید در اولویت و مورد اهمیت ویژه قرار داشته باشد و امام راحل فرموده اند که اگر می خواهید تاثیر انقلاب در جامعه باقی بماند باید به موضوع فرهنگ انقلاب توجه کنیم و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت توسعه فرهنگ انقلابی در جامعه همواره تاکید کرده اند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش های اقتصادی و اجتماعی باید بر محوریت فرهنگ اصیل انقلابی بچرخد تا به نتیجه مطلوب برسیم و برای کار در زمینه فرهنگی باید دارای برنامه، روش و الگو باشیم و مدیران کل، نمایندگان دولت و دستگاه قضائی و مجلس و … باید در این خصوص برنامه داشته باشند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: ائمه جمعه و آموزش و پرورش باید در خصوص برنامه های فرهنگی منطبق بر فرهنگ اسلامی و انقلابی برای جامعه اقدامات مستمر داشته باشند.

وی افزود: برنامه نقشه مهندسی فرهنگی کشور که سالها توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باید اکنون مراحل پایانی خود را طی کند و تا ۱۴۰۴ مهلت پایانی عملیاتی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور است و باید مدیران برای اجرایی و عملی کردن این برنامه تلاش جدی داشته باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به عقب ماندگی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: باید در این عرصه برای ارتقای فرهنگی میدان داری کنیم و خوشبختانه در استان فارس، برش استانی این نقشه مهندسی فرهنگی در سفر رئیس جمهوری به فارس رونمایی شد و اکنون باید در مسائل فرهنگی استان اقدام و عمل مناسب توسط تمامی مدیران و مسئولان انجام شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: امام جمعه در مسئله فرهنگی اثرگذار است و ائمه جمعه فارس می توانند در اجرایی و عملی شدن این برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی ایفای نقش کند اما از نظر ساختار قانونی، امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی در خصوص بودجه برنامه های فرهنگی، ابزار لازم را در اختیار ندارد و از وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی خواستار توجه به این مهم هستیم.

امام جمعه شیراز افزود: دبیر شورای فرهنگ عمومی باید بداند که نقشه مهندسی استان ها چیست و جهت گیری فرهنگی استان را بشناسد و باید همه ما برای عملیاتی شدن این مهم تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع عدالت خواهی گفت: وظیفه عدالت خواهی با تحقق عدالت فرق دارد و تحقق عدالت برنامه، روش و پیگیری می خواهد و تنها با شعار دادن نمی توانیم شاهد تحقق عدالت در جامعه باشیم بلکه باید چگونگی محقق شدن آن را پیدا کنیم.

انتهای پیام/