ساخت تونل دوقلوشهیدان خادم صادق درابرپروژه بزرگراه شهیدسلیمانی بزودی آغازمی شود
ساخت تونل دوقلوشهیدان خادم صادق درابرپروژه بزرگراه شهیدسلیمانی بزودی آغازمی شود

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی در حاشیه بازدید روز جمعه از پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در جمع اهالی شهرک محمودیه با اشاره به نقش موثری که این بزرگراه در بهبود ترافیک شرقی-غربی و کاهش تردد خودروها در معابر موازی آن مانند میدان دانشجو، بلوار شهید چمران، تقاطع بصیرت(معالی آباد) و میدان صنایع […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی در حاشیه بازدید روز جمعه از پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی در جمع اهالی شهرک محمودیه با اشاره به نقش موثری که این بزرگراه در بهبود ترافیک شرقی-غربی و کاهش تردد خودروها در معابر موازی آن مانند میدان دانشجو، بلوار شهید چمران، تقاطع بصیرت(معالی آباد) و میدان صنایع دارد بر رفع مشکلات تملک پروژه و مشکلات اهالی مانند چاه آب این شهرک که در حاشیه کارگاه پروژه و محل ساخت تونل های جدید قرار دارد، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: این تونل دوقلو ایمنی بزرگراه را به عنوان جایگزین ترانشه برداری به دلیل جنس خاک کوهستان شمالی شیراز و سابقه رانش، تامین می کند.

اصنافی گفت: پس از رفع مشکل اهالی، عملیات ساخت تونل های جدید که طول تونل شمالی ۳۶۰ متر و تونل جنوبی ۱۲۰ متر است بزودی آغاز می شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه پیمانکار این پروژه توانمند است و قطعاً با رفع موانع، کار را با سرعت و دقت پیش خواهد برد، به تقاطع غیرهمسطح جام جم-جمهوری اسلامی که اخیرا عملیات اجرایی آن شروع شد، اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم اجرای بزرگراه شهید سلیمانی تا پایان سال آینده نقش کلیدی در انتقال ترافیک و کاهش تردد از معابر غیر شریانی ایفا کند.

وی همچنین در بازدید از تونل های دوقلوی شهید دادا…جمشیدی(نیایش) که در میانه ی راه ساخت است و بخش های دیگر پروژه، دستورات لازم را در تسریع و کیفیت کار صادر کرد.

به گفته مهندس اصنافی تونل شمالی آن ۱۲۰ متر که کاملا حفاری شده و در حال لاینیگ است و تونل جنوبی ۱۰۲ متر است که در حال حفاری می‌باشد.

گفتنی است در این بازدید مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، نمایندگان پیمانکار و مشاور، شهردار شیراز را همراهی کردند‌.

پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی به طول شش و نیم کیلومتر در شمال شیراز حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب و تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام در حال ساخت است و رینگ ترافیکی از تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد و بلوار جمهوری اسلامی تکمیل می شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی