۱۳۵ پرونده در دادگستری اندیمشک با سازش پایان گرفت
۱۳۵ پرونده در دادگستری اندیمشک با سازش پایان گرفت

رئیس دادگستری اندیمشک گفت: ۱۳۵ پرونده قضایی با تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان به صلح و سازش منجر شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ،خداکرم رحیمی بهمنیاری روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پرونده‌ها طی یک ماه اخیر به همت مدیران شعبه ها و مسئول اداری شوراهای حل […]

رئیس دادگستری اندیمشک گفت: ۱۳۵ پرونده قضایی با تلاش شورای حل اختلاف این شهرستان به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ،خداکرم رحیمی بهمنیاری روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پرونده‌ها طی یک ماه اخیر به همت مدیران شعبه ها و مسئول اداری شوراهای حل اختلاف شهرستان به سازش منجر شد.
وی  پرونده های طلاق را از مهمترین پرونده های منتهی به سازش در شوراهای حل اختلاف عنون کرد و گفت: در مجموع ۷۵ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف در مدت مذکور به سازش ختم شده است .
وی افزود:این تعداد پرونده شامل ۴۴ پرونده حقوقی و ۹۱ پرونده کیفری با تلاش اعضا و دبیران شورای حل اختلاف با رضایت طرفین مختومه شدند.
وی بیان کرد: در راستای ایجاد اصلاح و سازش بین افراد جامعه  که وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف است، این پرونده ها با موضوع های ملکی، مطالبه وجه، تمکین، تصرف عدوانی، مطالبه نفقه، استرداد جهیزیه، ضرب و جرح، فسخ نکاح، انتقال سند، خیانت در امانت ، قدرت نمایی ، تخریب، تهدید، توهین و افترا بررسی و صلح و سازش بین طرف‌های پرونده‌ها برقرار شد.
وی اظهار داشت: تلاش های خوبی در راستای صلح و سازش ده‌ها پرونده از جمله پرونده‌های مربوط به قتل در شوراهای حل اختلاف انجام شده و تاکنون چندین پرونده با سازش طرفین مختومه شده است.
رحیمی بهمنیاری با اشاره به تلاش دستگاه قضایی برای ایجاد آرامش بین مردم گفت: نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت پایدار مهم  است و مشارکت عمومی برای تحقق این موضوع ضروری دارد.
وی افزود: روند رسیدگی به امور در دستگاه قضایی شهرستان با شتاب و دقت مضاعف پیگیری می شود.
رئیس دادگستری اندیمشک اظهار داشت: شورای حل اختلاف شهرستان اندیمشک تلاش می کند با ترویج فرهنگ صلح و ساش زمینه آرامش هرچه بیشتر در شهرستان را فراهم کند.