افزایش تولید و عدالت اجتماعی بااستفاده از پشتوانه علمی و دانشگاهی استان
افزایش تولید و عدالت اجتماعی بااستفاده از پشتوانه علمی و دانشگاهی استان

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۷ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: معنوی بودن انقلاب اسلامی ویژگی بارز آن است که باید همواره این ماهیت معنوی مورد توجه قرار بگیرد و درک شود. امام جمعه شیراز افزود: […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۷ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: معنوی بودن انقلاب اسلامی ویژگی بارز آن است که باید همواره این ماهیت معنوی مورد توجه قرار بگیرد و درک شود.

امام جمعه شیراز افزود: معنویت باید مورد توجه دلسوزان انقلاب و مومنان باشد و مدارج و پایه های معنویت همواره باید مورد توجه باشد و لازم است در معنویت، تفکر و یاد خدا در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: نقطه تفاو.ت انسان با سایر موجودات در همین تفکر است و اگر اهل فکر نباشیم تفاوتی با سایر حیوانات نداریم.

وی با اشاره به اهمیت تفکر در انسان ها بیان کرد: بیشتر از هر عبادتی که «ابوذر» انجام داد، تفکر کردن بود که همین موضوع موجب هراس بنی امیه بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: تفکر در مقام معنوی انسان ها را در عرصه های انقلابی، میدان دار می کند و پیوند معنویت با انقلاب، همین تفکر و اندیشیدن است.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید همزمان معنوی، انقلابی و متدین باشند تا در برابر ظلم و بی عدالتی ها بتوانند به میدان بیایند و تفکر نقطه اشتراک الهی گری و معنوی گری است و اگر بر سر دو راهی عزت و ذلت قرار بگیریم با تفکر می توانیم راه درست را انتخاب کنیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: این تفکر است که شخصیتی همچون سردار شهید سلیمانی می سازد و پس از شهادت نیز جاودانه شد و این مقامی است که نتیجه تفکر معنوی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تاکید بر صحنه های مهم تاریخ معاصر انقلاب اسلامی گفت: روزی که امام راحل با قانون کاپتیلاسیون مبارزه کرد و به شاه و مجلس آن دوره توپید، حضور میدان داران مومن و انقلابی مانند «طیب» و «طاهر» در ادامه این روندها نقش مطلوبی داشت.

آیت الله دژکام ادامه داد: در هفته اینده سالروز شهادت شهید آیت الله «طباطبایی تبریزی»، خواهیم بود و شهادت دانش آموزان در سال ۵۷ در دانشگاه تهران را نیز در هفته جاری پیش رو داریم و میدان داری در عرصه های انقلاب اسلامی به عهده جوانان ماست که با ایمان و سربلندی در مقابل دشمنان می ایستند و ادامه دهنده راه شهدای دانشگاه تهران هستند.

وی اضافه کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت نوجوانان است و شهادت یک بسیجی ۱۳ ساله مانند شهید «محمدحسین فهمیده» را فردا در مناسبت های معالصر انقلباب پیش رو داریم و شهادت باعث می شود که مسلمانان در جهان زیر بار ستم مستکبران قرار نگیرند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: روز مبارزه با استکبار را همواره باید با جدیت دنبال کنیم و گذشته باید چراغ راه آینده باشد و این مناسبت ها نباید صرفا به عنوان تقویم ایام عنوان شوند بلکه باید در آۀنها تفکر کنیم که مسیر درست با نیاز امروز انقلاب اسلامی باید دنبال شود.

وی تصریح کرد: دغدغه داتنش آموزان و بسیجیان ما باید افزایش این عزت باشد و راه شهدای عزت و انقلابی باید توسط دانش آموزان و بسیجیان امروز ادامه یابد و افزایش یابد.

امام جمعه شیراز با اشاره به مولفه های قدرتمند عزت و انقلابی از نگاه مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر افزایش تولید و قدرت اقتصادی کشور را مورد توجه قرار ندهیم در ادامه راه دچار مشکل خواهیم شد و مدیران و مسئولان باید به این حوزه بی توجهی نکنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مدیران و مسئولان جدید به عنوان نیروهای تازه نفس باید در این حوزه اقتصادی میدان داری کنند و امروز دشمن با مشکلاتی معیشت و اقتصاد می خواهند تمام زحمات ما را زیر سئوال ببرند و باید همه به میدان بیایند تا افزایش تولید را محقق کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به مولفه دوم عزتمندی اسلام در ایران بیان کرد: عدالت نیز موضوع بسیار مهمی است تا درآمد حاصل شده در کشور با عدالت توزیع شود و جلوی درآمدهای باد آورده زیادی گرفته شود و نیازمندان نیز از درآمدهای کشور بهره مند شوند و امیدواریم با استفاده از پشتوانه های علمی و دانشگاهی استان فارس شاهد افزایش تولید و عدالت اجتماعی باشیم تا رضایت مقام معظم رهبری را داشته باشیم.

انتهای پیام/