یک شب خاطره انگیز در رصدخانه بزرگ لارستان
یک شب خاطره انگیز در رصدخانه بزرگ لارستان

نخستین گردهمایی منجمین استان فارس، به همت شهرداری لار با همکاری موسسه بیکران هستی و به مناسبت گذر سیاره تیر، در رصدخانه بزرگ لارستان برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری لار، گذر سیاره عطارد در روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ رخ داد که این گذر، آخرین گذر قرن محسوب […]

نخستین گردهمایی منجمین استان فارس، به همت شهرداری لار با همکاری موسسه بیکران هستی و به مناسبت گذر سیاره تیر، در رصدخانه بزرگ لارستان برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری لار، گذر سیاره عطارد در روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ رخ داد که این گذر، آخرین گذر قرن محسوب می شود.
همزمان با این رویداد نجومی برای نخستین بار پخش مستقیم رصد سیاره عطارد از رصدخانه بزرگ لارستان در سایت سازمان فضایی ایران انجام شد که با اجرای این برنامه یک شب خاطره انگیز در این رصدخانه که یکی از رصدخانه های بزرگ کشور است رقم خورد.
رصد ماه شب ۱۴ و دومین جلسه باشگاه نجوم جنوب کشور با موضوع گذر سیاره عطارد از دیگر برنامه هایی بود که با حضور محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، رحیم بیژنی عضو شورای اسلامی شهر لار و کارشناسان و علاقه مندان، در این محفل علمی برگزار شد.