دستگیری کلاهبردار در شیراز
دستگیری کلاهبردار در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد و گفت: افراد به هیچ وجه قبل از تحویل کالایی که قصد خرید آن را از طریق فضای مجازی دارند مبلغی را پرداخت نکنند. سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پگاه خبر، در تشریح این‌ خبر اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه […]

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی کلاهبردار خبر داد و گفت: افراد به هیچ وجه قبل از تحویل کالایی که قصد خرید آن را از طریق فضای مجازی دارند مبلغی را پرداخت نکنند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پگاه خبر، در تشریح این‌ خبر اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه قصد خرید یک میز و صندلی اداری در یکی از سایت های کاربر محور داشتم که مورد کلاهبرداری قرار گرفتم، لذا  رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: کارشناسان پلیس فتا مطلع شدند که شاکی درصدد خرید یک عدد میز و صندلی اداری از طریق یکی از این سایت‌ها داشته و وقتی با فروشنده تماس می گیرد وی به او بیان می کند برای آنکه جنس را به شخص دیگری نفروشم بایستی مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه واریز کند و خریدار نیز این مبلغ را واریز که پس از آن فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم که فردی حدوداً ۳۶ ساله بود را دستگیر کردند و به همراه مستندات برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار دادند.

وی تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که فریب پیشنهاد‌ مشتریان دروغین را نخورند و پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، از واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌ عنوان بیعانه خودداری کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.