شهروندان از انتشار عکس و فیلم شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری کنند
شهروندان از انتشار عکس و فیلم شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری کنند

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان با اینکه شبکههای اجتماعی محل امنی برای قراردادن اطلاعات شخصی نیست، از دانش آموزان خواست از قراردادن هرگونه عکس و فیلم شخصی در شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند. به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، کارمند رتبه ۱۵ “مهدی نعمایی” درجمع دانش آموزان دبیرستان […]

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان با اینکه شبکههای اجتماعی محل امنی برای قراردادن اطلاعات شخصی نیست، از دانش آموزان خواست از قراردادن هرگونه عکس و فیلم شخصی در شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس، کارمند رتبه ۱۵ “مهدی نعمایی” درجمع دانش آموزان دبیرستان “جاویدان” شیراز، مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی؛ ارتقا دانش اینترنتی دانست و گفت: استفاده صحیح از اینترنت نیازمند هدفمند کردن ورود به آن است که کاربر بداند چرا و برای برآورد کردن چه نیازی وارد این فضا شده است.

وی ادامه داد: اینترنت یک بازار جهانی برای تبادل اطلاعات است ؛ یعنی می توان از این بازار هم به نحو مطلوب استفاده کرد و هم به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب و وجود محدودیت های اجتماعی، تأثیرات منفی و جبران ناپذیری را از آن بدست آورد.

این مقام انتظامی به شبکه‌های اجتماعی موبایلی اشاره و به تهدیدات و آسیب‌های موجود در این فضا پرداخت و از دانش‌آموزان خواست: اطلاعات شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در این شبکه‌های موبایلی رد و بدل نکنند، زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس به مباحثی پیرامون پیشگیری از سرقت اطلاعات بانکی کاربران و روش‌ و شیوه کلاهبرداری‌های اینترنتی اشاره و راه‌های پیشگیری از این قبیل سوء استفاده‌های مالی و فیشینگ، هک کردن، تهدیدات خود پردازها و سامانه های فروش، روش‌های نوین ارائه اینترنت و همچنین بانکداری الکترونیک را برای دانش آموزان ارائه داد.

“نعمایی” با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی محل امنی برای قراردادن اطلاعات شخصی نیست، از دانش آموزان خواست از قراردادن هرگونه عکس و فیلم شخصی در این شبکه‌ها جداً خودداری کنند.