در نخستین روز از هفته وحدت و با برگزاری عصر شعر روی داد؛ترنم دلسروده های دختران آفتاب در منقبت پیغامبر مهربانی‌
در نخستین روز از هفته وحدت و با برگزاری عصر شعر روی داد؛ترنم دلسروده های دختران آفتاب در منقبت پیغامبر مهربانی‌

در آستانه میلاد رسول مکرم اسلام و ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، نخستین عصر شعر زنان شیراز با عنوان «پیغامبر مهربانی» برگزار شد. به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس در این آیین دکتر عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری اظهار داست:انجمن دختران آفتاب تاکنون […]

در آستانه میلاد رسول مکرم اسلام و ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، نخستین عصر شعر زنان شیراز با عنوان «پیغامبر مهربانی» برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس در این آیین دکتر عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری اظهار داست:انجمن دختران آفتاب تاکنون اقدامات خوبی را از قبیل برگزاری جلسات فنی و ادبی انجام داده است و این برنامه اولین کار اجرایی انجمن است.

وی افزود: خوشبختانه اولین حرکت عمومی این مجموعه با شادی پیوند دارد و متبرک به نام رسول اعظم دین مبین اسلام و رییس مذهب حقه است که به یمن حضور ایشان شیعه جعفری نیز خوانده می شود این حسن انتخاب و سلیقه جای تقدیر دارد.

قیصری با بیان اینکه در هفته وحدت برنامه‌هایی از سوی حوزه هنری استان فارس برگزار می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌ها برپایی نمایشگاه تجسمی با موضوع صلوات است که در این نمایشگاه در حاشیه کنگره بین‌المللی سیره نبوی در طب در روزهای آخر آبان‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

فاطمه کرم‌اللهی، مشاور امور بانوان رییس حوزه هنری استان فارس نیز اظهار داشت: این برنامه به‌مناسبت آغاز هفته وحدت با عنوان پیغامبر مهربانی‌ در دو بخش اجرا شده است. یک بخش آزاد و بخش دیگر هفته وحدت و پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه در این برنامه تنها بانوان به شعرخوانی پرداختند، افزود:‌ این برنامه با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی فارس و زیر نظر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان برگزار شده است که در آن تلاش شده از تمام انجمن‌های شعر فعالی که در شهر شیراز فعالیت می‌کنند، یک نماینده دعوت شود و نغمه‌سرایی کند.

کرم‌اللهی اظهار کرد: در این برنامه ۱۲ نفر از بانوان شاعر استان فارس در حوزه‌های مختلف نغمه‌سرایی کردند از جمله خانم هاسکی یکی از بانوان آمریکایی مسلمان شده که هم‌اکنون خادم حرم شاهچراغ(ع) و حرم امام رضا(ع) است.

وی با بیان اینکه این برنامه به‌همت انجمن دختران آفتاب برگزار شده است، گفت:‌ این انجمن حدود ۲ ماه است که در حوزه هنری استان با مسئولیت دکتر اعظم حسینی آغاز به کار کرده است و این برنامه نیز اولین برنامه اجرایی انجمن مذکور است.

هاشم کرونی کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: راه اندازی کانون شعر دختران آفتاب به عنوان نهاد تخصصی شعر بانوان در حوزه هنری استان نه یک ابتکار بلکه پاسخ به یک نیاز و مطالبه از سوی بانوان علاقه مند بوده است.

وی افزود: در نخستین گام این کانون زیر پرچم متبرک حرم مطهر حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام و در ماه محرم و همزمان با عاشورای حسینی تاسیس شد و جلسات هفتگی آن نیز در تقارن ایام اربعین حسینی و یادروز حافظ انسجام گرفت که مورد استقبال بانوان شاعر نیز قرار گرفت.

کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس در پایان اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با ایام شادی و سرور میلاد رسول مهربانی ها و ولادت پیشوای عالمان اولین نشست عمومی این مجموعه در قالب عصر شعر شکل گرفت و استقبال خوب از این برنامه نشان دهنده رشد و توسعه مجموعه است.