رفع مشکل فرونشست زمین‌های منطقه جنوب کشور و پیگیری مستمر تانتیجه مطلوب
رفع مشکل فرونشست زمین‌های منطقه جنوب کشور و پیگیری مستمر تانتیجه مطلوب

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پگاه خبر؛با حضور محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، محمدمهدی جباری رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رئیس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی منطقه جنوب کشور و تعدادی از استادان گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و بر لزوم همکاری در انجام طرح‌های مشترک و تعریف پایان‌نامه برای رفع مشکلات تأکید شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: رفع مشکل فرونشست زمین‌های منطقه جنوب کشور و پیگیری مستمر تا حصول نتیجه مطلوب از سوی دانشگاه و مرکز زمین‌شناسی جنوب کشور از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: براساس فعالیت‌های مشترک بین استادان دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی منطقه جنوب کشور، تفاهم‌نامه‌ افزایش همکاری بین این دو نهاد و مرکز منعقد شد.

وی بر ضرورت تعامل بیشتر بین دانشگاه و مرکز زمین‌شناسی منطقه جنوب با ارسال عناوین پژوهشی مورد نیاز آن مرکز تأکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به تسهیل امور اجرایی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی منطقه جنوب کشور بر لزوم تعیین یکی از اعضای هیئت‌علمی واحد شیراز به‌عنوان رابط طرفین طبق مندرجات تفاهم‌نامه تأکید کرد.

قائدی تبیین کرد: با توجه به دغدغه‌های ملی، تسریع در ارائه طرح‌های مربوط به رفع مشکل فرونشست‌ها و پیگیری مستمر تا حصول نتیجه مطلوب از سوی طرفین باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مرکز زمین‌شناسی جنوب کشور هم بزرگ‌ترین چالش و مشکل استان فارس را موضوع فرونشست‌ دشت‌های مختلف به‌دلیل کم‌آبی برشمرد و بیان کرد: این معضل از بزرگ‌ترین خطرهای تهدیدکننده در بیشتر مناطق کشور به شمار می‌رود.

طهمورث یوسفی مطرح کرد: ارائه راهکارهای عملی و مناسب در این باره می‌تواند در کشور اجرایی و مفید واقع شود، در این راستا مقرر شد استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با همکاری مرکز زمین‌شناسی جنوب کشور راهکارهای رفع این مشکل را ارائه کنند.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در این نشست با معرفی توانمندی‌های این دانشگاه در راستای همکاری با مرکز زمین‌شناسی جنوب کشور به اجرای طرح جدید پویش برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان در صنعت به منظور کسب مهارت اشاره کرد.

محمدمهدی جباری بر لزوم همکاری‌ شعب مرکز زمین‌شناسی در سطح استان فارس با واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجویان مستعد و کشف و استفاده از استعدادهای آنان تأکید کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی