اولویت کارها بامحوریت حرم احمدبن‌موسی(ع) انجام می شود
اولویت کارها بامحوریت حرم احمدبن‌موسی(ع) انجام می شود

استاندارفارس گفت: باید برای رسیدن به قله‌ای که رهبری تعیین کردند، تلاش کنیم و در این راستا که مقام معظم رهبری اعلام کردند شیراز و استان فارس مهد فرهنگ و علم و دیانت است، سومین حرم اهل بیت(ع) باید محور کارها قرار بگیرد.

به گزارش پگاه خبر؛محمد هادی ایمانیه عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه استانداران فارس گفت: امیدوارم که منویات مقام معظم رهبری را با کمک جوانان و نخبگان در این استان اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های زیادی در این طول سال‌ها شده و بی‌انصافی است که کارهای گذشتگان دیده نشود، گفت: باید برای رسیدن به قله‌ای که رهبری تعیین کردند، تلاش کنیم و در این راستا که مقام معظم رهبری اعلام کردند شیراز و استان فارس مهد فرهنگ و علم و دیانت است، سومین حرم اهل بیت(ع) باید محور کارها قرار بگیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بنا بود این مراسم در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شود، افزود: می‌خواستیم ثابت کنیم که همه کارها باید با محوریت حرم احمدبن‌موسی(ع) انجام شود اما به دلیل برگزاری برنامه به مناسبت سوگواری آخر ماه صفر در این حرم این کار محقق نشد و مکان برگزاری مراسم تغییر کرد.

ایمانیه با اشاره به اولویت‌های کاریش بیان کرد: تلاش می‌کنم که ۵ هزار پروژه‌ نیمه تمام استان به نتیجه برسد که البته این مهم احتیاج به همت و خلوص نیت و تلاش و حرکت‌های جهادی دارد و بدون وحدت امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه نمایندگان و روحانیت معزز از بنده حمایت و اعلام همراهی کردند، عنوان کرد: سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه در استان باید با هم همراهی کنند تا با کمک همه از جمله خیرین و دانشگاهیان  مشکلات استان حل شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اولویت در استان بحث‌های فرهنگی و اعتقادی است، تصریح کرد: در اقتصاد استان؛ شهرک‌های صنعتی، معادن و ایجاد زنجیره از معدن به محصولات نهایی همچنین کشاورزی در استان فارس نیاز به کارهای جدی دارد؛ در زمینه راه و راه آهن پروژه‌های زیادی وجود دارد که باید با هم افزایی از دانشگاه، نخبگان و ظرفیت عشایر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری در فارس انواع مختلف با ظرفیت‌های فراوان دارد، گفت: در زمینه گردشگری سلامت ظرفیت بسیار فراوان است که باید اهمیت ویژه داده شود؛ در زمینه مسکن هم تلاش می‌شود که مشکلات حل شود‌.

ایمانیه با اشاره به ظرفیت‌های فارس در هیئت دولت ومجلس و سرمایه‌گذاران تاکید کرد که با وحدت و یگانگی باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان استفاده شود.

وی با اعلام دو درخواست از وزیر کشور گفت: بسیاری از درآمدهای فارس به تهران ارسال می‌شود اما کمتر از ۵۰ درصد به استان برمی‌گردد، انتظار داریم که در این زمینه تفویض اختیاری به استان شود چراکه استان را خودکفا دیدن در ایجاد انکیزه کمک می‌کند‌.

استاندار فارس همچنین افزود: پرداخت‌ها در حوزه ستادی استانداری و فرمانداری‌ها با نظام پرداخت مرکز هماهنگ نیست که در این زمینه کمک شود تا مشکلات این افراد هم برطرف شود.

وی در پایان اعلام کرد که همه گروه‌های سیاسی ارزشی تاج سر من هستند و من از این به بعد خدمتگزار همه هستم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی