تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هابه حل مشکلات اقتصادی کمک می کند
تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هابه حل مشکلات اقتصادی کمک می کند

امام جمعه شیراز،با بیان اینکه استان فارس برای حل مشکلاتش باید به تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کمک کند، افزود: تورم راه حلش تولید است، در این قسمت باید تلاش شود از مجموعه مدیران سطح استان این است که خود را درگیر حاشیه‌سازی و حاشیه‌ها نباشند.

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه انسان برای انسان بودنش نیازمند به معنویت است، اظهارداشت: اگر این نیاز تامین نشود سلامت انسان در خطر است و دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شروع مسیر معنوی انسان باید از غفلت بیرون بیاید، گفت: قدم دوم سلوک معنوی تفکر است که هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی، برای اینکه اهل تفکر باشیم باید نظام آموزش و پرورش در زمینه ترویج تفکر اقداماتی انجام دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه قرآن کریم به ما یاد داده است که درباره چه چیزهایی فکر کنیم، افزود: یکی از پرسش‌های کلیدی و اصلی خدا که سبب تفکر می‌شود این است که آیا جزا و پاداش نیکی غیر از نیکی است که تفکر درباره این آیه می‌تواند مانع بسیاری از کارهای خلاف و ناشایست حتی در بعد اجتماعی شود.

دژکام با اشاره به مناسبات هفته پیش رو و تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت‌های آخر ماه صفر بیان کرد: در این مناسبت‌ها همه مومنان هر چه در توان دارند برای عزاداری اهل بیت انجام دهند و باید با گرامیداشت ایام عزا ارادت خود را به اهل بیت نشان دهیم.

وی با گرامیداشت روز نیروی انتظامی و تشکر از خدمات شبانه‌روزی آنها در تامین امنیت به برخی از مسائل روز جامعه پرداخت و عنوان کرد: جریان مقاومت در جهان اسلام، مقاومت برای غصب سرزمین فلسطین است که مردم آن منطقه در رابطه با سرزمین خود تصمیم بگیرند. ما که کشورگشایی نمی‌خواهیم بکنیم حرف این است که چرا کشورهای اروپایی و آمریکا به زور یک دولت غاصب را در این سرزمین حمایت می‌کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نابودی اسرائیل قطعی است، تصریح کرد: استکبار جهانی با همدستی اسرائیل می‌خواهد این مسئله را به تاخیر بیندازند وگرنه خود می‌دانند که در شرف نابودی هستند. در اطراف کشور ما امروز تحرکاتی دارند که از جمله تاسیس سفارت اسرائیل در کشور بحرین است.

آیت‌الله دژکام با بیان دیگر تحولات در منطقه غرب آسیا و کشورهای اطراف ایران گفت: در عراق کارهایی داشتند که مردم عراق جواب آنها در عادی‌سازی روابط با اسرائیل دادند یا اینکه در شمال ایران برخی از کشورها حرف‌هایی زدند که در حد و اندازه آنها نیست البته مردم آذربایجان مردمی ولایی و دوستدار امام حسین(ع) هستند دشمن می‌خواهد بین مردم فاصله بیندازد که این امر محقق نمی‌شود اما دولتمردان که مواضعی می‌گیرند که لطمه به امت اسلام بخورد از جایی جواب می‌گیرند که فکرش را نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مواضع دولت اذربایجان به نفع اسرائیل در واقع نادیده گرفتن ملت خودشان است، افزود: دشمن خیلی تلاش می‌کند که ما را با مسئله‌ای درگیر کند تا منافع عمومی کشور تامین نشود باید بیدار باشیم. امروز از حیث قدرت نظامی با کشورهای اطراف خودمان قابل تهدید نیستیم هیچ کس نمی‌تواند نگاه چپ به نیروهای مسلح ما داشته باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه چیزی که دشمن مرتب بهانه می‌کند و نگرانی در داخل کشور ایجاد کند، اقتصاد است؛ اظهارداشت: رهبر انقلاب بارها خطاب به دولت‌ها گفته که توان داخلی می‌تواند مسئله اقتصاد را حل کند اما در طول دولت‌ها برخی اصلا دغدغه این مسائل را نداشتند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تغییراتی در سطح ملی در اداره کشور رخ داده است، گفت: در این چندماهی که از عمر دولت گذشته است، منتظر اعلام استاندار بودیم امروز استاندار رسما مشخص شد؛ شهردار هم مشخص شد؛ شورای شهر هم به میدان آمدند و ۱۸ نماینده استان هم انقلابی و پای کار هستند؛ امروز زمان کار کردن است.

وی با بیان اینکه استان فارس برای حل مشکلاتش باید به تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کمک کند، افزود: تورم راه حلش تولید است، در این قسمت باید تلاش شود از مجموعه مدیران سطح استان این است که خود را درگیر حاشیه‌سازی و حاشیه‌ها نباشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید گروه‌بندی و جناح‌بندی کرد بلکه باید به فکر حل مشکلات مردم بود، بیان کرد: همه با هم باید مسئله تولید را دنبال و به عنوان استان پیشرو توسعه خود را مطرح کنیم و برای رسیدن به این هدفگذاری همه نیروها با هم حرکت کنند.

انتهای پیام/