فشار بانک‌ها بر حلقوم معافیت های کرونایی مشاغل
فشار بانک‌ها بر حلقوم معافیت های کرونایی مشاغل

به گزارش پگاه خبر؛ویروس منحوس کرونا محاسبات دنیا را به هم ریخت و در این میان سخت ترین ضربات جانی و مالی در ابعاد مختلف بر جهان وارد کرد . با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارهای مختلف دولت جمهوری اسلامی با لحاظ همه مشکلات برخی مشاغل از جمله حوزه های گردشگری را از […]

به گزارش پگاه خبر؛ویروس منحوس کرونا محاسبات دنیا را به هم ریخت و در این میان سخت ترین ضربات جانی و مالی در ابعاد مختلف بر جهان وارد کرد .

با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارهای مختلف دولت جمهوری اسلامی با لحاظ همه مشکلات برخی مشاغل از جمله حوزه های گردشگری را از پرداخت اقساط وام های دریافتی تا زمان رفع مشکل و عبور از بحران معاف کرده است .
در این میان نظام بانکی که در تمام سالهای گذشته ثابت کرده است بندرت تابع قوانین و دستورالعملهای دولتی است بدون توجه به تبعات روانی و مالی مردم و بدهکاران اقساط بانکی با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به وام گیرندگان ،ضامنین ،تهدید به ارسال پرونده به دادگاه و حتی کسر از حساب ضامنین نشان داده است که بی رحمانه فقط به وصول اقساط می اندیشد .

کارگزاران بانکی اینبار حتی بدون نگاه به عملکرد بانکهای خارجی و غیر اسلامی حلقوم کسانی را می فشارند که در وضعیت کنونی چیزی بیش از یک ورشکسته اقتصادی نیستند .

ریاست محترم جمهوری در اظهارات و دیدگاههای خود بیان کرده اند که اقشار محروم و آسیب دیده از کرونا را مورد توجه جدی قرار خواهند داد .
اکنون زمانی است که باید بانکها را متقاعد کرد که تا زمان خروج از بحران ناشی از کرونا لااقل در بین مشاغل دارای معافیت با صبر و بردباری برخورد نموده و شاخ و شانه کشیدنها و تهدید اقشار آسیب دیده را تکرار نکنند .

بدون شک دیون معوق بخش قابل توجهی از مشکلات بانکی است که باید با تدبیر دولت محترم جبران گردد و انشاالله با عبور از بحران و آغاز کسب و کارها صاحبان مشاغل اقدام به پرداخت بدهی خود نمایند.

ابراهیم عباسی،روزنامه نگار،فعال اجتماعی،پژوهشگرتاریخ معاصرایران

انتهای پیام/