دوران دین مداری و حکومت  دینی تمام نشده و این تفکرمی‌تواند جهان شمول باشد
دوران دین مداری و حکومت  دینی تمام نشده و این تفکرمی‌تواند جهان شمول باشد

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری داشته‌ایم به طرح یک سوال پرداخت و اظهار داشت: هدف از این همه شهادت چیست؟ وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: هدف نهایی جهان شمولی و غالب […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری داشته‌ایم به طرح یک سوال پرداخت و اظهار داشت: هدف از این همه شهادت چیست؟

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: هدف نهایی جهان شمولی و غالب شدن دین اسلام است که از آن در قرآن به عنوان دین حق یاد می‌شود، چراکه دین اسلام نباید در مرزهای جغرافیایی محدود بماند بلکه این دین باید به همه نقاط عالم برسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در برهه‌هایی از تاریخ اسلام در اوج اقتدار و حکومت بود اما دشمنان اجازه استمرار این حکومت را ندادند، افزود: دشمن خارجی و دسیسه چینی خائنان داخلی، کشورهای اسلامی را چندپاره، دسته دسته و ضعیف کرد تا جایی که قبله اول مسلمانان در فلسطین اشغال شد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به ماجرای فرار زندانیان فلسطینی و بازگرداندن آنها به زندان از سوی رژیم صهیونیستی بیان کرد: چرا آن عظمت و اقتدار اسلامی از یادمان رفته و اینچنین در برابر دشمن به سکوت وادار شده‌ایم؟ چرا فلاسفه غربی به صراحت جرات می‌کنند که بگویند دوره دین تمام شده است؟

امام جمعه شیراز با اشاره به هدف شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب کردیم که بگوییم دوران دین مداری و حکومت  دینی تمام نشده و این تفکر دینی می‌تواند جهان شمول باشد. ما در آغاز حرکت جهانی اسلام هستیم تا سرانجام این دین مبین در سراسر جهان غالب شود.

وی با بیان اینکه شهدا در راه رسیدن به این هدف به شهادت رسیدند، تصریح کرد: اگر مسلمانان به موقع از حق خود دفاع می‌کردند وضعیت امروز کشورهای اسلامی این نبود و امروز نیز نباید در مقابل دشمن سکوت کنیم چراکه این سکوت دشمن را عقب‌تر نخواهد راند بلکه دین ما را از ما خواهند گرفت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه فتنه فقط جان آدم‌ها را نمی‌گیرد بلکه دین را هم از انسان‌ها می‌گیرد، گفت: زمانی از شرق تا غرب عالم عظمت اسلام به گوش می‌رسید امروز باید دوباره آن گذشته احیا شود.

انتهای پیام/