احیا منابع زیر زمینی با تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی
احیا منابع زیر زمینی با تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت اله رحیمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و کم آبی استان فارس گفت: با بهره برداری علمی و صحیح آب ، میتوان از همین مقدار آب موجود بهترین استفاده را کرد. وی افزود:بیش از ۹۲ درصد از مصرف آب ما در بخش […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت اله رحیمی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و کم آبی استان فارس گفت: با بهره برداری علمی و صحیح آب ، میتوان از همین مقدار آب موجود بهترین استفاده را کرد.
وی افزود:بیش از ۹۲ درصد از مصرف آب ما در بخش کشاورزی است که با تغییر الگوی کشت می‌توان شرایط مناسب تری در تامین آب مورد نیاز فراهم کرد و منابع زیر زمینی با این روش احیا خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس انتقال آب از دریا را از جمله راهکارهای بلند مدت در حل مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: برای کاهش تنگناهای اجرایی و مصرفی مردم باید برنامه ریزی کرد و رعایت الزامات مصرف آب نیز ضروری است.
وی از اختصاص ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب از طرح انتقال آب دریا به استان خبر داد و افزود : از این مقدار ۱۵ میلیون متر مکعب به شهرستان لامرد اختصاص خواهد یافت و این مقدار با توجه به نیاز واحدهای تولیدی تغییر خواهد کرد.
استاندار فارس استفاده از پساب و صرفه جویی در مصرف آب را از اولویت های کاری در این زمینه عنوان کرد و گفت : محدودیتی در انتقال آب نداریم اما همچنان باید جنبه های اقتصادی و فنی انتقال آب در نظر گرفته شود.
گفتنی است این جلسه با بررسی مباحث تخصصی انتقال آب دریا پایان یافت.

انتهای پیام/سمیه پگانه