مسئولان،تفکر اجتماعی و هم افزایی را در امور خود در اولویت قرار دهند
مسئولان،تفکر اجتماعی و هم افزایی را در امور خود در اولویت قرار دهند

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۲ مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت انجام امور برای خدای متعال گفت: بیدار باشی معنوی دارای اهمیت بسزایی است و موجب می شود تا انسان با تفکر و در نظر گرفتن هدای بزرگ کارها را انجام دهد. امام جمعه […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۲ مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت انجام امور برای خدای متعال گفت: بیدار باشی معنوی دارای اهمیت بسزایی است و موجب می شود تا انسان با تفکر و در نظر گرفتن هدای بزرگ کارها را انجام دهد.

امام جمعه شیراز افزود: امام علی (ع) همواره بر نتایج مطلوب اندیشیدن و تفکر تاکید فرموده اند و هر کاری با فکر و عاقبت اندیشی انجام شود، نتایج مطلوبی در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: سعدی شیراز نیز بر نیکی کردن همواره در اشعار خود تاکید کرده است و باید بدانیم خیر و نیکی و نوع دوستی است که پس از هر یک از ما بر جای می ماند.

وی با اشاره به اهمیت به یادگار گذاشتن کار نیک در زندگی بیان کرد: کار نیک در پی تفکر درست عملی و اجرایی می شود که باید مورد توجه مومنان قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که معنویت به معنای عزلت نشینی نیست و در معنویت و بیدار باشی اجتماعی نگاه مقام معظم رهبری نگاه اجتماعی است و ایشان معتقدند که باید فکر کردن در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: تمام مسئولان، نیروهای نظامی و … باید تفکر اجتماعی و مشورت و هم افزایی را در امور خود در اولویت قرار دهند و باید به فکر جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آموختن تئوری ها به دانش آموزان و فعال کردن حافظه آنها کافی نیست بلکه مسئولان آموزش و پرورش باید تفکر آنها را پرورش دهند و دانش آموزان باید آموخته ها را با فکر خود تلفیق و شکوفا کنند، همین تفکرها سات که ابن سیناها، ملاصدراها، شیخ بهایی ها و … را ایجاد کرده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: کتاب ابن سینا که قانون و شفا است نگاه معنوی است که تاکنون پس از سال ها این تفکر همواره در علم پزشکی کارایی دارد.

امام جمعه شیراز افزود: اگر بهترین مغزها و استعدادهای ما به کشورهای دیگر می رود چون مجال تفکر را برای آنها و ایجاد فرصت معنوی و مالی ایجاد نکرده ایم.

وی اضافه کرد: تلاش های دولت آیت الله رئیسی در آغاز مطلوب بوده اند و باید آموزش و پرورش باید با آغاز سال تحصیلی جدید نیز وزیر داشته باشد و از دولت سیزدهم خواستار انتخاب وزیری متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی هستیم که موجب تحول و تفکر در آموزش و پرورش شود.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت:  تقوا کلید رشد معنوی ماست و هر آنچه در پرتوی تقوای الهی انجام شود موجب خیر و نیکی است و خدا برای افراد با تقوا روزی می رساند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: پروردگار متعال همه ما را به عدالت دعوت می کند و عدالت در سایه تقوا رشد می کند و خلاصه تقوا دعوت الهی به سوی عدالت است و تقوا موجب می شود تا از هر ظلم و خطایی دور بمانیم.

امام جمعه شیراز با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) عنوان کرد: اگر محدودیت و بحران کرونا نبود بسیاری از ما اکنون زائر کربلا در آستانه اربعین حسینی (ع) بودیم و اکنون نیز در شیراز و جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شرف زیارت ایشان را داریم.

وی اضافه کرد: موکب های ما اگر بین نجف و کربلا امروز برپا نشده در بین الحرمین شیراز راه اندازی می شود و از امشب و فردا شب بساط هیئت ها و خدمات دهی آنها به عشق امام حسین (ع) برپا شده است و مسیر بین الحرمین در شیراز را به یاد بین الحرمین کربلا قدم می زنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به توسعه حرمین مطهر (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) گفت: طرح توسعه حرمین مطهر (ع) در شیراز حدود ۱۰ سال قبل و در پی سفر مقام معظم رهبری به شیراز تعریف شد اما برای توسعه حرم این همه زمان نباید طول بکشد و با وزرای مربوط لزوم پیشبرد این مهم را مطرح کرده ایم.

وی ادامه داد: راه اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اقدام موثری در سومین حرم اهل بیت (ع) است و فضای کافی برای منتظر شدن افراد در این حرم مطهر نیز وجود دارد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در طرح «من قرآن را دوست دارم» اتفاقات خوبی رقم خورده است و امامزاده «محمد (ع)» در این خصوص ظرفیت خوبی دارد و مردم و مسئولان شیراز باید در این طرح اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تسریع صدور مجوزها به عنوان طرح مجلس شورای اسلامی گفت: در پی تصویب این طرح خوب باید مجلس در نظارت نیز به میدان بیاید و هر جا در صدور مجوزها برای توسعه کسب و کار، کارشکنی ایجاد شود با آن برخورد جدی کند.

انتهای پیام/