مدیریت و منابع استانداری فارس در آیین افتتاح جشنواره بین المللی قصه گویی؛ قصه گویی از ابزار های مهم و کارآمد تربیت محسوب می‌شود
مدیریت و منابع استانداری فارس در آیین افتتاح جشنواره بین المللی قصه گویی؛ قصه گویی از ابزار های مهم و کارآمد تربیت محسوب می‌شود

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم پور در آیین افتتاح بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور با اشاره به شعار این جشنواره، آینده ساختنی است، گفت: قصه‌گویی برای نسل نوجوان و کودکان، آینده بهتری را رقم می‌زند و علاوه بر تقویت مولفه‌های اخلاقی بر سرمایه اجتماعی […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم پور در آیین افتتاح بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور با اشاره به شعار این جشنواره، آینده ساختنی است، گفت: قصه‌گویی برای نسل نوجوان و کودکان، آینده بهتری را رقم می‌زند و علاوه بر تقویت مولفه‌های اخلاقی بر سرمایه اجتماعی کشور نیز می‌افزاید و آن را تضمین می‌کند.
قاسمپور با اشاره به پیشینه تاریخی قصه‌گویی از روش قرآن برای آموزش آموزه‌های اخلاقی نیز یاد کرد و گفت:  قصه محور اساسی کتاب دینی ما است.
وی عنوان کرد قصه‌ها علاوه بر اثرگذاری می‌توانند برای کودکان و نوجوانان الگوساز باشند و از همین رو  تداوم این فرهنگ ارزشمند است.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه قصه‌گویی قدرت تفکر، تحلیل، تمرکز و وسعت دید کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: انتقال ارزش‌ها به این نسل از این رهگذر ممکن است.
قاسم پور یاد آور شد : قصه افزون بر اینکه باعث تقویت حافظه و اعتماد به نفس کودکان می‌شود برای درمان اختلالات رفتاری و روانی کودکان و نوجوانان کاربردی است.
وی با بیان اینکه قصه‌گویی از ابزارهای کارآمد و مهم در تربیت و پرورش کودکان است، خاطرنشان کرد: با استفاده از قصه گویی میتوانیم ارزش ها را به کودکان آموزش داده آنها را با محیط اطراف ک قوانین و مقررات آن آشنا کنیم.
نقادی، پرسشگری ، مطالبه گری و شهروند خوب بودن از دیگر خصوصیاتی است که به اعتقاد قاسم پور با قصه گویی میتوان در کودکان پرورش داد.
معاون توسعه منابع و مدیریت استانداری فارس با بیان اینکه فارس مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین و شیراز شهر شعر و ادب است، تاکید کرد: این استان میتواند بسیاری از قصه‌های بزرگ ملی را رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه نسل امروز از هوش و درک بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: قصه‌ها برای این نسل باید زیبا، جذاب، مفید و اثرگذار طراحی شوند.