برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی «تقویت ایمنی و سلامت کودکان» در استان فارس
برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی «تقویت ایمنی و سلامت کودکان» در استان فارس

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس: فراگیری مهارت های ایمنی نه فقط در بزرگسالی بلکه در کودکی نیز از مؤلفه های رشد فردی قلمداد شده و آموزش این مهارت ها برای کودکان می تواند پایه گذار رفتارهای ایمن فرد برای حفظ سلامت جسمی و روانی باشد. به گزارش پگاه خبر، سیده معصومه […]

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس: فراگیری مهارت های ایمنی نه فقط در بزرگسالی بلکه در کودکی نیز از مؤلفه های رشد فردی قلمداد شده و آموزش این مهارت ها برای کودکان می تواند پایه گذار رفتارهای ایمن فرد برای حفظ سلامت جسمی و روانی باشد.

به گزارش پگاه خبر، سیده معصومه دستغیب با یادآوری اهمیت و ارتقای سطح آموزش در دوران کودکی بیان نمود: مهارت های ایمنی  به مؤلفه های رشد فردی دیگری مانند عزت نفس، پذیرش مسئولیت و قدرت بدنی کمک می کند و می تواند در تمام این ابعاد به افزایش و ارتقای قابلیت های کودک کمک کند و از شدت پیامدهای منفی بکاهد. از سوی دیگر ضعف در مهارت های ایمنی باعث آسیب پذیری کودک می شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری فارس اظهار نمود:این دفتر در ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی کودک و مهارت‌های خود مراقبتی بر اساس شرح وظایف دفتر، این بار اقدام به برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی «تقویت ایمنی و سلامت کودکان»  با حضور اساتید مطرح در این زمینه نموده است این کارگاه ها با محوریت آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث ویژه مربیان و والدین کودکان ۳ الی ۷ سال با هدف فرهنگ سازی کاهش تلفات تصادفات کودکان در استان فارس در حال برگزاری است.
سیده معصومه دستغیب با تاکید بر شروع آموزش های مهارت ها و شیوه های زندگی سالم از دوران کودکی بیان نمود: با ارائه آموزش صحیح نکات بهداشتی و اصول ایمنی می توان به شیوه های ساده و مناسب از بروز بسیاری از آسیب هایی که کودک را تهدید می کند، پیشگیری کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری فارس بیان نمود:رعایت قوانین و مقررات اجتماعی توسط والدین و مربیان، ارائه آموزش به صورت غیرمستقیم به کودکان بوده و کودکان زودتر و راحت تر مهارت های ایمنی را یاد می گیرند و آن را عملی می کنند.
سیده معصومه دستغیب ضمن قدردانی از همکاران اجرایی طرح گفت:این برنامه از مهر ماه سال ۹۸ در استان فارس شروع شده و در حال حاضر در شهرستان های داراب ،سروستان،مرودشت و کازرون برگزار شده است و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال ۹۸ در همه شهرستان های استان این آموزش ها ارائه خواهد شد.
دستغیب بیان نمود: همکاران اجرایی این طرح دفتر امور بانوان و خانواده استانداری،دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فرمانداری ها و بهزیستی شهرستان ها می باشد پیش بینی می شود با توجه به استقبال والدین و مربیان و ضروری بودن اجرای طرح سازمان های اثر گذار دیگری نیز به این طرح می پیوندند.
در سلسله کارگاه های آموزشی «تقویت ایمنی و سلامت کودکان» ،شیوه هایی برای حفاظت از کودکان در خودرو  یا هنگام استفاده از سرویس و حفظ سلامتی در حین دوچرخه سواری و ورزش های مشابه و هنگام عبور از خیابان و آشنایی با منابع حمایتی موجود در جامعه برای کودک، به مربیان و والدین کودکان ۳ الی ۷ سال ،به مدت سه ساعت آموزش داده می شود.