ارتباط بین المللی برای توسعه کشور آینده اقتصاد ایران را درخشان می کند
ارتباط بین المللی برای توسعه کشور آینده اقتصاد ایران را درخشان می کند

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ایرانیان همواره در تاریخ شهید پرور و دوستدار فرهنگ ایثار و شهادت بده اند و این مسئله نعمتی است که خداوند به مردم ایران اعطا کرده است. به گفته امام جمعه شیراز هرکسی […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ایرانیان همواره در تاریخ شهید پرور و دوستدار فرهنگ ایثار و شهادت بده اند و این مسئله نعمتی است که خداوند به مردم ایران اعطا کرده است.

به گفته امام جمعه شیراز هرکسی برای دفاع از آرمان‌های الهی و دفاع از مرزهای کشور به کشته شود، شهید است و ملت و دولت وامدار این شهدا هستند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز تاکید کرد: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز شد و شیراز در طول تاریخ ید طولایی در آموزش‌های دینی و مذهبی دارد و می‌تواند در کشور نقش آفرین و تأثیر گذار باشد در این میان نیاز است استان فارس تبدیل به دارالعلم در کشور شود این در حالی است که با بازگشایی مدارس باید به این نکته رسید که نباید پرورش و تعلم صرفاً به حفظ کردن دروس خلاصه شود.

آیت الله دژکام در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش‌تر وعده کرده بودند دولت جدید دولتی تازه نفس، انقلابی و جوان است و طی مدت زمانی که دولت سیزدهم مستقر شده است فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و امید داریم این اقدامات در زندگی روزمره مردم نیز محسوس باشد.

وی افزود: حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم در اجلاس‌های بین المللی نظیر اجلاس تاجیکستان نشان دهنده آن است که تحریم‌ها هیچ اثری بر فعالیت‌های بین المللی ایران نگذاشته است و در بسیاری از شاخص‌ها نیز ایران رشد داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: تلاش، برنامه ریزی و ارتباط بین المللی برای توسعه در کشور به گونه‌ای است که می‌تواند آینده اقتصاد ایران را درخشان کند.

این مقام مسئول در خصوص اجرای عدالت در جامعه نیز یادآور شد: دولت سیزدهم دولتی عدالت خواه و مجری عدالت در تمامی شاخصه‌های اجتماعی است و براساس تعالیم ائمه اطهار (ع) نیز بر اجرای عدالت در تمامی شاخص‌های اجتماعی و فعالیت‌های سیاسی توصیه شده است.

او ادامه داد: عدالت در کنار عقلانیت است که معنا و مفهوم پیدا می‌کنند این در حالی است که معنویت نیز عنصر اصلی در اجرای عدالت است در این میان قانون گرایی و عمل به قوانین نیز می‌تواند مصداقی برای اجرای عدالت باشد.

وی در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز نیز بیان کرد: بر اساس تعالیم قرآن باید فعالیت‌ها به گونه‌ای در جامعه انجام شود که برای خداوند باشد و اقدامات بشر در راستایی قرار بگیرد که موجب رضایت خداوند باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نباید چشم بر نعمت‌های خداوند ببندیم و در عین حال از نعمت‌های که خداوند به جامعه و بشر اعطا کرده استفاده کنیم تا به تعالی دست یابیم.

او اضافه کرد: اگر مدیری برای جایگاه خود در تلاش است تا بتواند خود را توسعه دهد و این اقدامات برای شخص باشد هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود ولی اگر اقدامات برای رضایت خداوند باشد هم رضایت مردم و هم رضایت خداوند حاصل می‌شود.

انتهای پیام/