دفاتر تسهیل گری نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند
دفاتر تسهیل گری نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

دفاتر تسهیل‌گری با هدف دادن مشاوره و کمک‌های متنوع به مردم در محله‌ها تشکیل شده که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معتقد است جلب اعتماد، مشارکت و مطالبه‌گری صحیح مردم در چهارچوب قوانین باید سرلوحه کار این دفاتر باشد.

به گزارش پگاه خبر؛سید احمد احمدی‌زاده در نشست مدیران دفاتر تسهیل گری استان در شیرازگفت: به دنبال بروز مشکلات متعدد ناشی از تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف برای مردم به عنوان سرمایه اجتماعی و پشتوانه نظام، دفاتر تسهیل‌گری  نقش موثری در حل آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه طلاق و اعتیاد ایفا کردند.
وی ادامه داد: دشمن با هدف ضربه زدن به کشور و نظام اقدام به تشکیل اتاق فکر کرده و بر مباحث معیشتی مردم تمرکز کرده است.
او اظهار داشت: مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی گسترده تر و مهمتر از سایر حوزه‌ها حتی حوزه اقتصادی است، چرا که این آسیب‌ها بر کیان جامعه و کانون خانواده بسیار تاثیر گذارند و می بایست در این رابطه فکری اساسی کرد.

دفاتر تسهیل گری نقش کلیدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: دفاتر تسهیلگری می‌تواند با شناسایی و مشارکت خیرین وافراد اثرگذار در سطح محلات و ارائه برنامه های آموزشی و فرهنگی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مردم محلات به ویژه مناطق حاشیه نشین نقش مهم و کلیدی ایفا کنند.
کیوان نیازی اردکانی افزود: باید با جلب مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، در مسیر با فرهنگ سازی و ارتقاء نقش جامعه محلی در حل مشکلات گام برداشت.

دفاتر موسوم به تسهیل‌گری برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری خدمات خود را ارائه می دهند تا مشکلات و چالش های محله کاهش یابد و در این زمینه ها مشارکت و حمایت ساکنان محله را باید جلب کنند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه های مهارت های زندگی به صورت رایگان، برگزاری رایگان کارگاه های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهادها و دستگاه های حمایتی برای رفع مسائل و نیازهای گروه های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهادهای علاقه مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله برنامه ها و تمهیدات اجتماعی و مددکاری این دفاتر در محله است.

انتهای پیام/