برنامه ریزی همه دستگاه‌های اجرایی درگسترش سومین حرم اهل بیت (ع)
برنامه ریزی همه دستگاه‌های اجرایی درگسترش سومین حرم اهل بیت (ع)

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام کلانتری پنج‌شنبه ۲۵ شهریور در دیدار با مدیر حج و زیارت فارس، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه زیارت در فرهنگ تشیّع، اظهار کرد: حج و زیارت حقیقتا کار فرهنگی است که از جمیع جهات، خالص و ارزشمند است. او با تاکید بر خدمتگزاری هرچه بیشتر و تکریم زوار، عنوان کرد: […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام کلانتری پنج‌شنبه ۲۵ شهریور در دیدار با مدیر حج و زیارت فارس، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه زیارت در فرهنگ تشیّع، اظهار کرد: حج و زیارت حقیقتا کار فرهنگی است که از جمیع جهات، خالص و ارزشمند است.

او با تاکید بر خدمتگزاری هرچه بیشتر و تکریم زوار، عنوان کرد: در حالی که ما برای حج و زیارت عتبات باید مقدمات کار را فراهم کنیم، این خود خداوند است که خودش به بهترین شکل برنامه ریزی کرده، ما باید فقط مهماندار و خادم خوبی باشیم و تکریم زوار سرلوحه‌ی کارمان باشد و نگذاریم زائران در رفت وآمدشان، اسکان، تغذیه و مسائل رفاهی مشکلی پیدا کنند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: البته اصل ماجرا، تاثیرگزاری معنوی است که انجام می‌گیرد. اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم همین کار است که باعث احساس رضایت در زائران می‌شود.

کلانتری بیان کرد: این فرمایش مقام معظم رهبری که شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع)  در ایران عنوان کردند، مسئولیت را نه فقط برای مدیران استان و شهر بلکه برای همه مسئولان در سطح ملی سنگین می‌کند و لازم است در سیاست‌های کلان و برنامه ریزی ها، اهمیت و جایگاه آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نسل جوان ما باید متوجه باشد در جوار چه بارگاهی در حال زندگی است و لازم است بیشترین بهره را از این فضای ناب معنوی بگیرد. بیشتر از آدم‌های خود ساخته و جوانان مومن، این برنامه را در زندگی خود دارند که حداقل یک بار در هفته به این حرم‌های مطهر مشرف می‌شوند و زندگی خودشان را با توسل به اهل بیت علیهم السلام بیمه می‌کنند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) با تاکید بر اهمیت گسترش فرهنگ زیارت و توسل به اهل بیت(ع) در جامعه، تاکید کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این زمینه برنامه ریزی کنند تا همه اقشار به ویژه جوانان از این فضای معنوی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.

کلانتری همچنین خواستار هم افزایی بیشتر و گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، بین حرم مطهر و سازمان حج و زیارت شد.

انتهای پیام/