متخلفان کشتارپرنده سبزقبابه دادگاه معرفی شدند
متخلفان کشتارپرنده سبزقبابه دادگاه معرفی شدند

به گزارش پگاه خبر؛حسن ابراهیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: سه نفر از متخلفان که با مسموم کردن طعمه (زنبور عسل) با سم کشنده، در نزدیکی کندو‌های عسل خود اقدام به از بین بردن ۱۷ قطعه پرنده سبز قبا (زنبور خوار) کرده بودند، دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شد. او افزود: این متخلفان […]

به گزارش پگاه خبر؛حسن ابراهیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: سه نفر از متخلفان که با مسموم کردن طعمه (زنبور عسل) با سم کشنده، در نزدیکی کندو‌های عسل خود اقدام به از بین بردن ۱۷ قطعه پرنده سبز قبا (زنبور خوار) کرده بودند، دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شد.

او افزود: این متخلفان با این ترفند به منظور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود، اقدام به سم زدن به زنبور عسل کرده و این پرندگان وحشی با خوردن طعمه‌های آغشته به سم، تلف و از بین رفته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: برای خاطیان، تقاضای اشد مجازات را از مرجع قضایی شهرستان شده است.

هرساله در این فصل، این گونه پرندگان در جستجوی غذا، نزدیک به کندو‌های عسل در مزارع رفته که متاسفانه افرادی اقدام به خوراندن سم به این پرندگان می‌کنند که علاوه بر از بین رفتن و نسل کشی این نوع پرنده باعث از بین رفتن هرنوع جانور دیگری شده که از لاشه این پرنده تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/