پیش بینی صادرات۱۰۰تن انار درارسنجان به کشورهای اروپایی وحوزه خلیج فارس
پیش بینی صادرات۱۰۰تن انار درارسنجان به کشورهای اروپایی وحوزه خلیج فارس

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: پیش بینی می شود امسال قریب به ۱۰۰ تن انار از این شهرستان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شود. سیدناصر حسینی خرمی با بیان اینکه سال گذشته به همت اتحادیه شرکت تعاونی روستایی ارسنجان، ۱۰ تن انار به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: پیش بینی می شود امسال قریب به ۱۰۰ تن انار از این شهرستان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شود.
سیدناصر حسینی خرمی با بیان اینکه سال گذشته به همت اتحادیه شرکت تعاونی روستایی ارسنجان، ۱۰ تن انار به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است تصریح کرد: ارسنجان با دارا بودن ۱۵۵۰ هکتار باغ انار یکی از قطب های مهم تولید این محصول در استان فارس به شمار می رود و انار تولیدی بدلیل عدم مصرف کود و سموم شیمیایی از طعم و کیفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: اقلیم مناسب شهرستان ارسنجان برای تولید و پرورش انار و تاثیرات آن در درمان بیماری های قلبی، سرطان، آرتروز، التهاب مفاصل و مشکلات گوارشی، بستر مناسبی برای صادرات این محصول فراهم نموده است.
حسینی خرمی اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات انار امسال تمهیدات ویژه شامل انتخاب ارقام مناسب برای صادرات، تعیین روش و زمان مناسب برداشت و انبارداری، تهیه لیبل و بسته بندی و حذف واسطه ها صورت گرفته است.
حسینی خرمی نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را حلقه مفقوده در زنجیره ارزش انار برشمرد و گفت: این امر باعث شده انار درجه دو و درجه سه با قیمت بسیار پایین توسط دلالان خریداری شود.
وی با اشاره به احداث نخستین سردخانه صنعتی محصولات کشاورزی در ارسنجان و اعلام حمایت از فعالان اقتصادی که تمایل دارند در زمینه صنایع تبدیلی انار سرمایه گذاری کنند افزود: راه اندازی یک واحد صنایع تبدیلی می تواند علاوه بر اشتغالزایی، در رونق اقتصادی، صادرات فرآورده‌های متنوع انار و افزایش درآمد باغداران شهرستان موثر باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی