مدافعان سلامت استان با تزریق ۱۲۷هزارواکسن رکورد جدیدبه جای گذاشته‌اند
مدافعان سلامت استان با تزریق ۱۲۷هزارواکسن رکورد جدیدبه جای گذاشته‌اند

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ۲۱ شهریورماه در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۸ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. […]

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ۲۱ شهریورماه در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۱۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۸ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۷۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۶ هزار ۴۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را شش هزار و ۴۳۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۸۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: هم‌اکنون دو هزار و ۹۰۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۱۹۱ بیمار با مراجعه به مراکز منختخب ۱۶ ساعته استان، به‌صورت سرپایی خدمات دریافت کرده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس با تزریق ۱۲۷ هزار واکسن در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان‌ها، رکورد جدیدی در این زمینه به جای گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۱۴ دز اول واکسن کرونا و ۶۹۱ هزار و ۸۵۷ دز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و تاکنون تزریق واکسن کرونا در فارس به دو میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۷۱ دز رسیده است.

همتی ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده نیز با ورود واکسن به کشور و همچنین تولید واکسن داخلی، بتوانیم واکسیناسیون مردم استان را با کیفیت و شتاب بیشتر انجام دهیم.

وی از مردم استان خواست کماکان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ با مجموعه سلامت همکار و همیار باشند.
انتهای پیام/