تشکیلات مساجدزیر نظر ولی فقیه و امام جامعه باشد
تشکیلات مساجدزیر نظر ولی فقیه و امام جامعه باشد

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، در دیدار تیم اپلیکیشن مسجدی ها، ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته، گفت: ما برای امر شبکه سازی مساجد فارس، باید از تجربیات تیم مسجدی ها و از زیر ساخت تهیه شده استفاده کنیم. وی ادامه داد: بحث شبکه […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، در دیدار تیم اپلیکیشن مسجدی ها، ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های صورت گرفته، گفت: ما برای امر شبکه سازی مساجد فارس، باید از تجربیات تیم مسجدی ها و از زیر ساخت تهیه شده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بحث شبکه سازی مساجد اقدام شبکه ای است نه اقدام تشکیلاتی و در فضای سنگین مسائل فرهنگی که تهاجم هم در آن موجود است، اقدام تشکیلاتی کافی نیست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در طول شبانه روز ۱۰ – ۲۰ نوع حمله در فضای مجازی صورت می گیرد و این حملات در یک استان ممکن است با استان های دیگر متفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: اصل کار شبکه ای یا تشکیلاتی در این است که این دو واحد های مستقلِ در تصمیم گیری و برنامه ریزی هستند، اما از حیث هدف و رویکرد با یکدیگر هماهنگ هستند و اگر این طور عمل شد بازخورد خیلی طبیعی تری خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که جامعه ما هنوز حلش نکرده این است که تشکیلات مساجد باید زیر نظر ولی فقیه و امام جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در آخر با اشاره به لازم بودن تشکیلات در مساجد، ادامه داد: شبکه سازی مساجد مقوله ای فراتر از تشکیلات است که ان شاءالله باید به واسطه تجربیات شما و به کمک این نرم افزار تهیه شده, به آن پرداخته شود.

در ابتدای این جلسه مهندس مشفقیان، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در استان فارس با اشاره به اهمیت سفر تیم مسجدی ها به شهر شیراز گفت: اپلیکیشن مسجدی ها برای لحاظ کردن درخواست هایی است که ما برای تحقق اهداف شبکه سازی مساجد نیاز داریم.

مشفقیان با اشاره به جلسات متعدد تیم مسجدی ها با کانون های فرهنگی هنری مساجد و با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و دیگر ارگان های مرتبط با امر مسجد محوری ادامه داد : توافق های اولیه خوبی شکل گرفته و جهت استفاده از رهنمود های مهم خدمت حضرتعالی رسیدیم.

در ادامه حجت الاسلام محمد مهدی مسلمی فر، دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه و مسئول اپلیکیشن مسجدی ها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها اپلیکیشن و جلساتی که در استان فارس در حوزه مسجد محوری برگزار شده بیان داشت: اپلیکیشن مسجدی ها فقط یک پلتفرم است و هیچ قصد تصدی گری در حوزه مساجد ندارد.

حجت الاسلام مسلمی فر ادامه داد: همه ارگانها و نهاد های مرتبط که بخواهند خدمتی به مساجد بکنند می‌توانند از طریق اپلیکیشن مسجدی ها این مهم را به نتیجه برسانند.

انتهای پیام/