عاقلانه و منطقی عمل کردن از مهمترین اولویت‌هایی است که باید به آن توجه داشت
عاقلانه و منطقی عمل کردن از مهمترین اولویت‌هایی است که باید به آن توجه داشت

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت گفت: دولت باید اعتماد عمومی از دست رفته را احیا کند تا مردم مجددا به حاکمیت و دولت اعتماد کنند. جعفر قادری گفت:اگر اعتماد مردم احیا شود، به پیشبرد کارهای دولت […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت گفت: دولت باید اعتماد عمومی از دست رفته را احیا کند تا مردم مجددا به حاکمیت و دولت اعتماد کنند.

جعفر قادری گفت:اگر اعتماد مردم احیا شود، به پیشبرد کارهای دولت هم کمک شایانی خواهد کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز مردمی بودن کابینه سیزدهم را امر مهمی دانست و گفت: اگر کار انجام شود اما فاصله و شکافی بین دولت و مردم باشد و آنها از اقدامات دولت باخبر نشوند و ارتباط دولت با مردم قطع شود اثرگذاری خوبی نخواهد داشت.
وی با بیان این که دولت در شرایط کنونی برای احیای اعتماد مردم باید با سرعت کارها را پیش ببرد، تاکید کرد:‌ وعده‌های دولت برای سامان دادن امور باید زمان‌بندی شود و به گونه‌ای باشد که بتوان اعتماد مردم را بازیابی کرد.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور اظهار داشت:‌ عاقلانه و منطقی عمل کردن در کنار انقلابی‌گری یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که کابینه سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد.
قادری نه عقل بدون نگاه انقلابی‌گری راه به جایی می برد و نه بالعکس با انقلابی گری صرف می‌توان مشکلات کشور را کم کرد.
وی ادامه داد: رهبری تاکید کردند که در عین حالی که نگاه ها باید انقلابی و متکی بر توانمندی داخلی باشد باید اقدامات از نگاه معقول و علمی نیز برخوردار بوده و کارها با پشتوانه کارشناسی انجام شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه عنوان کرد: اهمیت توجه به گذرا بودن فرصت‌ها موضوع مهمی است که از سوی رهبری به کابینه جدید دولت تاکید شد که مسئولان باید از هر فرصتی که در اختیارشان قرار داده شده نهایت استفاده را در جهت خدمت به مردم کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه مهمترین اولویت دولت سیزدهم چیست؟ گفت: دولت باید سریعا طرح ها و پروژه های نیمه تمام و واحدهای تولیدی در حال تکمیل را تمام و به بهره برداری برساند.
قادری اضافه کرد: مشکلات واحدهای راکد و یا واحدهایی که اکنون کمتر از ظرفیت اصلی در حال کار هستند باید رفع تا زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال نیز فراهم شود و همچنین تنظیم نیازهای داخلی نیز صورت گیرد و این موضوع باعث خواهد شد تا نیاز به خارج کاهش و با همین ظرفیت‌های موجود و بدون سرمایه گذاری جدید بتوان بخش عمده نیازها را در داخل کشور تامین و فشار بر منابع ارزی را کاهش داد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر بی اعتمادی در جامعه شکل گرفته و دولت باید کمتر سراغ جنبه های شعاری مسائل رفته و بیشتر از مشکلات واقعی جامعه گره گشایی کند تا شاهد رشد تولید و افزایش اشتغال و درآمد مردم باشیم و بتوان معضلات و مشکلات اقتصادی جامعه را کاهش داد.

حضرت‌ آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شنبه ششم شهریورماه جاری همزمان با هفته دولت در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای دولت جدید، با تأکید بر لزوم استفاده کامل دولت از هر ساعت فرصت گذران خدمت به مردم، تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری خواندند و با اشاره به اولویت مسائل اقتصادی، نکات و توصیه‌های مهمی را درباره «مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»، «فسادستیزی»، «احیای امید و اعتماد مردم» و «انسجام و اقتدار و اشراف دولت» بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.باید در صحبت‌ها بسیار مراقب بود و اگر وعده‌ای داده شد، حتماً به آن عمل شود زیرا دادن وعده و عمل نکردن به آن موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.
ایشان، حرکت بر ریل انقلاب و ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های «مدیریت اقتصادی، سازندگی، خدمت‌رسانی، سیاست خارجی، فرهنگ، آموزش و دیگر بخش‌ها» را ضروری خواندند و در عین حال تأکید کردند: انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد و این شیوه جمهوری اسلامی از آغاز بوده است.

انتهای پیام/