۱۴۰۰تخت در بیمارستان های استان به بیماران کرونا اختصاص یافت
۱۴۰۰تخت در بیمارستان های استان به بیماران کرونا اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام کرد: از آغاز موج پنجم کرونا تا کنون، بیش از ۱۴۰۰ تخت جدید شامل ۱۲۳۹تخت عادی و ۱۶۷ تخت مراقبت های ویژه در بیمارستان های استان به بخش های کووید۱۹ اختصاص یافته است.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر «مهرزاد لطفی» از تکمیل ظرفیت تخت های مراقبت ویژه بیماران کووید۱۹ در بخش های ICU بیمارستان های استان خبر داد و افزود: با وجود پیگیری های شبانه روزی برای افزایش تخت های پذیرش بیماران کووید۱۹، با معضل کمبود تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های استان روبرو هستیم.

او پیگیری برای اختصاص تخت از بیمارستان های خصوصی و غیردولتی استان به پذیرش بیماران کووید۱۹ را تلاشی در این راستا خواند که طی هفته های اخیر به صورت جدی دنبال شده است.

منابع نامحدود نیست؛ تنها راه چاره، پیشگیری است!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آسیب های کرونا برای کادر درمان و بیمارستان ها را جدی خواند و اظهار کرد: منابع ارایه خدمات بهداشت و درمان به بیماران، نامحدود نیست و تنها راه چاره و برون رفت از این بحران، پیشگیری است.

دکتر لطفی از رصد و پایش مداوم مراکز درمانی و بیمارستان های فارس تیم ارزیاب معاونت درمان دانشگاه در سطح استان در راستای بهبود خدمت رسانی به بیماران و ارزیابی شیوه خدمات درمانی به مراجعان خبر داد و گفت: بازرسان و مدیران ارشد دانشگاه به صورت بی وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز به بررسی همه جانبه نحوه پوشش خدمت رسانی در این بحران می پردازند.

او با تقدیر از ایثارگری مدافعان سلامت که قهرمانانه تا پای جان به خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان ها، مشغول به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعان و مبتلایان هستند، از مردم خواست تا در ایام سوگواری محرم و صفر، پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند و ضمن محافظت از خود، در کاهش حجم آسیب های ناشی از این بیماری مشارکت کنند.

رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

انتهای پیام/