سه نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و افتتاح شد
سه نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و افتتاح شد

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت الله رحیمی ظهر شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های عمرانی استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور بیان کرد: یکی از فاکتورهای اساسی در توسعه هر منطقه زیرساخت‌ها، به ویژه زیرساخت‌های انرژی آن منطقه است و سه نیروگاه خورشیدی در بخش خصوصی با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و […]

به گزارش پگاه خبر؛دکترعنایت الله رحیمی ظهر شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های عمرانی استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور بیان کرد: یکی از فاکتورهای اساسی در توسعه هر منطقه زیرساخت‌ها، به ویژه زیرساخت‌های انرژی آن منطقه است و سه نیروگاه خورشیدی در بخش خصوصی با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و افتتاح شد که بیش از ۲۹ مگا وات برق را به شبکه ما اضافه و انتقال می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار مگاوات برق جدید به ظرفیت نیروگاه‌ها در استان فارس اضافه شد که در دولت یازدهم ۸ هزار مگاوات و در دولت دوازدهم ۱۲ هزار مگاوات برق را اضافه کرده است و امروز علاوه بر اینها نیروگاه‌های خورشیدی بالای ۷۶ مگاوات برق را تولید می‌کند.

رحیمی در ادامه بیان کرد: این تصور که سد هایقر در شهرستان فیروزآباد پیش از آنکه به تکمیل برسد افتتاح شده، اشتباه بوده و این سد پس از پایان عملیات عمرانی به بهره برداری رسید.

وی افزود: یکی از مسائلی که در افتتاحیه این سد مورد توجه برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفته بود در خصوص اراضی پایین دست این سد است که اکنون وجه لازم برای تسویه حساب با مالکان زمین‌های پایین دست این سد به حساب وزارت صمت واریز شده تا امکان تسویه حساب با این افراد نیز وجود داشته باشد.

رحیمی تاکید کرد: انتقال آب از سد رودبال زرین‌دشت که تقدیم مردم حاجی‌آباد می‌شود و این پروژه ۴۱ کیلومتر با اعتباری ۱۱ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است از پایان سال ۹۸ شروع و امروز به بهره‌برداری رسید که مدت بسیار مناسبی بوده است.

وی افزود: در سال ۹۲ ما تنها ۶ سد داشتیم امروز ۱۲ سد داریم که شش سد در این دولت احداث شد و سد نرگسی کوار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار داریم که در صورت تأمین اعتبار با تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/