استفاده ازظرفیت های فارس درزمینه اشتغال زایی در روستاها
استفاده ازظرفیت های فارس درزمینه اشتغال زایی در روستاها

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱ مرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تبریک دهه ولایت گفت: تقوا یعنی فرمان خدا را بردن و پیامبر اکرم (ص) برای بعد از خودش ۱۲ امام باقی گذاشتند که نخستین آنها امام علی (ع) بود که به عنوان وصی و جانشین خود […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱ مرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تبریک دهه ولایت گفت: تقوا یعنی فرمان خدا را بردن و پیامبر اکرم (ص) برای بعد از خودش ۱۲ امام باقی گذاشتند که نخستین آنها امام علی (ع) بود که به عنوان وصی و جانشین خود در عید غدیر خم معرفی کرد.

امام جمعه شیراز افزود: عید سعید غدیر خم، سند ولایت مسلمانان است و پیامبر (ص) از طرف خدا و به عنوان پیامبر خدا در این روز اعلام کرد که حضرت امیرالمومنین (ع) امام مومنان است و جانشین، ولی و وصی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به روز قرآن و عترت بیان کرد: روز جمعه اینده روز «عترت و قرآن» نامگذاری شده که از مناسبت های مهم دهه ولایت است و باید برنامه های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و اجرا شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: آنها که ولایت را نپذیرفته اند به گفته حضرت محمد (ص) در قیامت روسیاه می شوند و به جهنم خواهند رفت.

وی ادامه داد: تمام کسانی که ولایت حضرت امیرالمونین (ع) را پذیرفته اند و فرمان بر عترت بوده اند، پشت سر امام علی (ع) خواهند بود و احترام گذاشتن مومنان به ثقلین پاداش خواهد داشت و به سوی بهشت می روند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: رد شدن از پل «صراط» در قیامت دشوار است اما ائمه دین به ائمه اطهار (ع) عبور از این پل را آسان می کند و شیعیان توسط امام علی (ع) برای گذر از این پل، شفاعت می شوند اما جهنم نصیب دشمنان امام علی (ع) خواهد شد.

وی ادامه داد: هر مومنی هر چه در این هفته توان دارد به شادی و پذیرایی برای ولایت امام علی (ع) بپردازد قابل اهمیت است و اجر معنوی دارد و مساجد، تکیه ها، موکب ها و … حضور خود را در این ایام الهی می توانند در شهر ما نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به مناسبت های متعدد هفته پیش رو گفت: عید سعید غدیر خم از مهمترین مناسبت های این هفته است و قیام امام خمینی (ره) در مقابل آمریکا و موضوع کاپیلاتاسیون را به عنوان یک رویداد تاریخی مهم نیز پیش رو داریم.

امام جمعه شیراز افزود: روز سه شنبه هفته جاری برگزاری نخستین نماز جمعه به صورت رسمی و با حکم ولی امر را نیز پیش رو داریم و از چهره پر افتخار امامت جمعه در شهر خودمان، شهید «دستغیب» در این روز تجلیل خواهیم داشت زیرا ایشان در توسعه مذهبی-فرهنگی تلاش فراوانی کرد.

وی اضافه کرد: اولین قدم در پیشگیری از بسیاری مسایل در جامعه آموزش است و در چند روز آتی معرفی دولت جدید را نیز پیش رو خواهیم داشت و دشمنان نظام به هر بهانه تلاش می کنند مشکلات را بزرگ جلوه دهند اما مردم ما بیدار هستند که حفظ نظام را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: ائمه جمعه باید در آگاه سازی مردم نسبت به دسیسه دشمنان تلاش مطلوبی داشته باشند و همه ما در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی در دولت جدید باید پیروزمندانه تلاش کنیم.

وی افزود: باید کاری شود که زندگی در روستاها بهتر شود تا شاهد سیل مهاجرت ها به شهرهای استان نباشیم و مهمترین کار در این زمینه اشتغال زایی است که باید از ظرفیت های فارس برای اشتغال در روستاها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: هم افزایی میان مسئولان و دستگاه ها باعث ناامیدی دشمن می شود و رشد اقتصادی برای ما در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/