۲۰ هزارتن گندم شهرستان های شمالی استان فارس از گزند باران محافظت شد
۲۰ هزارتن گندم شهرستان های شمالی استان فارس از گزند باران محافظت شد

به گزارش پگاه خبر؛مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه بارش‌های رگباری و سیل‌آسا درفصل تابستان عامل مخربی برای محصولات کشاورزی محسوب می شود افزود:با پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص بارندگی ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۲۰ هزار تن گندم موجود در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی در معرض آسیب قرارگرفت. هدایت اله […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه بارش‌های رگباری و سیل‌آسا درفصل تابستان عامل مخربی برای محصولات کشاورزی محسوب می شود افزود:با پیش بینی اداره هواشناسی در خصوص بارندگی ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۲۰ هزار تن گندم موجود در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی در معرض آسیب قرارگرفت.

هدایت اله رحیمی گفت: در بین پارامترهای اقلیمی، تغییرپذیری بارندگی یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر کشاورزی است و تغییرات بارندگی غیر فصلی حاصل دسترنج کشاورزان را آسیب پذیر می کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فصل برداشت گندم و خرید تضمینی روزانه ۴ تا ۵ هزار تن گندم در استان فارس، در پی بارندگی اخیر ۲۰ هزار تن محصول مهم و استراتژیک گندم در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی استان فارس در معرض آسیب قرار گرفت اما با درایت و هماهنگی مجموعه واقدام به موقع توانستیم گندم های موجود در مراکز خرید را از آسیب باران محافظت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه: در تمامی دنیا باران خارج از فصل به کشاورزی آسیب می رساند و ایران هم خارج از این قائده نیست افزود: با پیش بینی باران اخیر در استان فارس نیز گندم موجود در مراکز خرید گندم شهرستان های شیراز، اقلید، آباده، بوانات ، سرچهان را در معرض خطر قرار گرفت که با هماهنگی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان و مجموعه تعاون روستایی توانستیم حدود پنج هزارتن گندم را به سیلو ها حمل و ۱۵ هزار تن را با چادرکشی و پلاستیک کشی مصون نگه داریم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی