شکل گیری امنیت در خاورمیانه به دلیل راهبرد ایران اسلامی است
شکل گیری امنیت در خاورمیانه به دلیل راهبرد ایران اسلامی است

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بهاظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه « از گفت و گو با ایران استقبال می کنیم، اما مشروط به تامین امنیت منطقه است» اظهار کرد: ایران اسلامی همیشه به دنبال تامین امنیت منطقه بوده و تاکنون هم از هیچ کمکی برای […]

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم عزیزی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بهاظهارات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه « از گفت و گو با ایران استقبال می کنیم، اما مشروط به تامین امنیت منطقه است» اظهار کرد: ایران اسلامی همیشه به دنبال تامین امنیت منطقه بوده و تاکنون هم از هیچ کمکی برای رسیدن به چنین اتفاق مهمی دریغ نکرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: قطعا؛ جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و  البته بخش قابل توجهی از شکل گیری امنیت در خاورمیانه به دلیل راهبرد ایران اسلامی بوده؛ بنابراین کشورهای همسایه باید قدردان این اقدامات باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: عربستان به جای اینکه شرط برای ما بگذارد باید به سمت همگرایی و همکاری با ایران حرکت کند تا سیاست‌های منطقه ای دنبال شوند؛ ضمن اینکه مقامات سعودی نمی توانند برایمان تعیین تکلیف کنند.

وی بیان کرد: اگر کشورهای منطقه به همدلی با یکدیگر روی بیاورند و امنیت را خودشان تامین کنند، بدون شک بیگانگان بساط خود را جمع خواهند کرد و از منطقه خارج خواهند شد.

عزیزی تصریح کرد: کشورهای منطقه باید بدانند که آمریکا هیچگاه به دنبال تامین امنیت نبوده، بلکه فقط به فکر چپاول ثروت خاورمیانه است؛ لذا کشوری با این خصوصیات نمی تواند مورد اعتماد باشد و باید هر چه سریعتر دستش از منطقه کوتاه شود.

انتهای پیام/