اکسپو وحضور درمجامع بین‌المللی نعمات زیادی برای اقتصاد کشوردارد
اکسپو وحضور درمجامع بین‌المللی نعمات زیادی برای اقتصاد کشوردارد

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه‌ ستاد اکسپو (نمایشگاه‌ جهانی) که با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی کشور برگزار شد،  به اهمیت موضوع اکسپو و حضور در مجامع بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی اشاره و عنوان کرد: این حضور  می‌تواند نعمات زیادی برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورد . […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه‌ ستاد اکسپو (نمایشگاه‌ جهانی) که با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی کشور برگزار شد،  به اهمیت موضوع اکسپو و حضور در مجامع بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی اشاره و عنوان کرد: این حضور  می‌تواند نعمات زیادی برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورد .

استاندار فارس با اشاره به اینکه شعار امسال اکسپو “پیوند افکار و ساخت آینده” است، افزود: پیوند افکار به معنای برقراری یک رابطه تعاملی با بیش از ۱۹۰ کشور دنیا است که می‌توانیم با یک دیپلماسی قوی و اقتصادی و فرهنگی مطالب مورد نیاز برای ارائه به سایر کشور ها  را ارائه دهیم.
به اعتقاد دکتر رحیمی قرن بیست و یکم زمان شکوفایی خلاقیت ها،  فکر و اندیشه است و هنر و فلسفه خواستگاه این خلاقیت است.

وی ادامه داد: استان فارس با وجود مشاهیری همچون ملاصدرا، سعدی، حافظ و سایر بزرگان در این زمینه پتانسیل‌های زیادی برای ارائه دارد و می‌تواند تحولاتی در دنیای نوین رقم بزند.

استاندار فارس بیان کرد:  برای استفاده از استعدادها و پتانسیل ها و خلاقیت های بالقوه و بالفعل کشور باید از این رویداد استقبال خوبی داشته باشیم.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه مدیریت استان، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی در فارس در این زمینه استقبال و همکاری خوبی خواهند کرد، گفت: در استان فارس پتانسیل های فراوانی برای معرفی به دنیا داریم .

وی فارس را مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و خاطرنشان کرد: استان ما به نحوی یک ایران در مقیاس کوچکتر است.
استاندار فارس همچنین به پتانسیل های مختلف استان در زمینه گردشگری و انواع توریسم طبیعی، اکوتوریسم تاریخی فرهنگی و… اشاره کرد و یادآور شد: میتوانیم حرف های زیادی در این حوزه برای ارائه به سایر کشورهای جهان داشته باشیم.
پتانسیل های مختلف اقتصادی از جمله اقتصاد ، کشاورزی، صنعت و معدن،بازرگانی، خدمات و… نیز از دیگر مواردی بود که به اعتقاد استاندار فارس میتواند در این اکسپو مورد توجه باشد.

پتانسیل فارس در زمینه  اتفاقات و رویداد ها و خلاقیت های جدید از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر رحیمی بود. وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان و فناور فارس می توانند مباحث خود را در این اکسپو انتقال داده، به دیگران  کمک کنند و از آنها کمک بگیرند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه درگذشته کارگروهی در این زمینه شکل گرفته است، استفاده مطلوب تر از این رویداد را نیازمند راه اندازی و فعالیت جدی دو کمیته گردشگری و اقتصادی به عنوان زیر مجموعه کارگروه دانست.

دکتر رحیمی همچنین از متولیان فرهنگ استان خواست این آمادگی را در هنرمندان و اهالی فرهنگ ایجاد کنند که بتوانند به معرفی نمادهای فاخر موجود در فارس بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اکسپو با تغییر در دولت همزمان شده است، اظهار کرد: همه ما به عنوان فرزندان این ملت و کسانی که اعتلای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را مهم می‌پنداریم باید بکوشیم با ریل گذاری مناسب و حل مشکلات موجود راه را برای دولت بعد هموار کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه داده شود.

انتهای پیام/